Sociālpedagoģiskais darbs ar jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas procesā
Author
Ortmane, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Folkmanis, Valdis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Antras Ortmanes diplomdarba tēma ir „Sociālpedagoģiskais darbs ar jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem adaptācijas procesā.” Diplomdarba mērķis: aktualizēt sociālpedagoģisko darbību adaptācijas procesā bērniem ar speciālajām vajadzībām speciālajā izglītības iestādē. Darba autore apraksta kā jaunpienākušie skolēni ar garīgās attīstības traucējumiem pielāgojas jaunā vidē, kā norit adaptācijas process. Aprakstīts, kā ģimene ietekmē bērna adaptācijas procesu, cik liela nozīme ir sociālam pedagogam skolēnu adaptācijas procesā. Izveidota sociālpedagoģiskā darbības programma jaunpienākušajiem skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem. Veikta aprobācija un rezultātu analīze. Atslēgas vārdi: garīgās attīstības traucējumi, adaptācijas process, sociālpedagoģiskais darbs. The theme of this diploma paper „Social pedagogical work children with mental developmental disorders during adaptation process”. The aim of diploma paper is to raise socio-pedagogical adaptation activities for children with special needs in special education. The author describes how the new students with mental disabilities adapt to a new environment, the progress of the adaptation process, and discribes how family affects the child's process of adaptation, as well as the importance of social pedagogue in student’s adaptation process. The author has established a social pedagogical activity program for newly arrived pupils with mental disabilities. Conducted approbation and analyzed the results. Keywords: mental disorders, adaptation process, social work