Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elita
dc.contributor.authorSirmā, Katrīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:20Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:20Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54840
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32069
dc.description.abstractDiplomdarba “Latviešu jauno autoru dzejas (2010 – 2016) iepazīšana 12. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas, iepazīstot latviešu jauno autoru dzeju, modinātu skolēnu ieinteresētību tajā. Diplomdarbam ir ievads, piecas nodaļas ar apakšnodaļām, secinājumi un pielikumi. Pirmajā nodaļā apzināta un apkopota informācija par latviešu jauno autoru dzejai raksturīgajām iezīmēm. Otrā nodaļa veltīta piecu jauno dzejnieku personības un darbu izpētei. Trešajā nodaļā aprakstīta skolotājas sagatavošanās darbam klasē, tajā pētītas jauniešu vecumposma īpatnības un raksturoti pedagoģiskajā izmēģinājumā iesaistītie skolēni, kā arī iekļauts mācību satura atlases un organizācijas plānojums. Ceturtajā nodaļā atklāta latviešu jauno autoru dzejas iepazīšanai veltīto mācību stundu norise. Savukārt piektajā nodaļā analizēti un izvērtēti skolotājas un skolēnu sadarbības rezultāti. Pielikumos darba autore iekļāvusi izveidotos mācību materiālus un skolēnu darbu paraugus. Izstrādātā metodiskās sistēmas varianta efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Diplomdarbs iesakāms studentiem, vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem un citiem interesentiem.
dc.description.abstractThe goal of this diploma thesis “Introducing Poetry by New Latvian Authors (2010-2016) in Grade 12” is to develop methodical system approach that by introducing Latvian young authors’ poetry would arouse the interest of students. This Diploma thesis contains of introduction, five chapters with subchapters, conclusions and annexes. The first chapter includes sought and gathered information about characteristics of new authors’ poetry. Second chapter is dedicated to exploration of personalities and works of five new poets. Third chapter describes teacher’s preparation work for the class, explores peculiarities of students’ age group and includes organizational planning. The fourth chapter reveals the lesson process dedicated to exploring the poetry of new authors. In the fifth chapter student and teacher cooperation results are analyzed and evaluated. Annexes include created learning materials and pupils’ work samples. The efficiency of developed methodical system approach is tested in pedagogical trial. This diploma thesis is recommended to students, secondary school Latvian language and literature teachers and other interested parties.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectjaunie autori
dc.subjectjaunākā dzeja
dc.subjectliteratūras mācību priekšmets
dc.subjectjaunrade
dc.titleLatviešu jauno autoru dzejas (2010 – 2016) iepazīšana 12. klasē
dc.title.alternativeIntroducing Poetry by New Latvian Authors (2010-2016) in Grade 12
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record