Studentu autonomijas attīstība integrētajā kursā topošajiem franču valodas skolotājiem
Author
Gerķe, Simona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Studiju procesā ir novērojamas problēmas, kas saistās ar studentu zemo patstāvīgās mācīšanās prasmju līmeni jeb plašākā izpratnē autonomiju, kas skaidrojamas ar patērētājsabiedrības kultūras ienākšanu augstākās izglītības vidē, kā arī nepietiekamu autonomijas attīstību vidējās izglītības iestādēs. Situācijas uzlabošana sekmētu augstākās izglītības kvalitāti un veidotu uz ilgtspējīgu attīstību orientētus sabiedrības locekļus. Darbā pētīti un piedāvāti veidi, kā efektīvāk pilnveidot studentu autonomiju franču valodas kā svešvalodas apguves procesā topošajiem franču valodas skolotājiem. Gadījuma pētījuma un pamatotās teorijas pētījuma sintēzes rezultātā izstrādāta studentu autonomijas attīstības stratēģija, kuru ir iespējams pielāgot dažādiem studiju kursiem. Intervēti kursu docētāji, jomas eksperts, analizēts studiju kursa plāns un franču valodas skolotāja kvalifikācijas modulis. Darbā realizēta autonomijas attīstības stratēģija Latvijas Universitātes profesionālās bakalaura studiju programmas “Skolotājs” studiju kursā “Integrētais kurss franču valodas skolotājiem”. Darbs strukturēts kā skolotāja pieredzes darbs, piedāvājot autonomijas stratēģijas realizācijas plānošanas, organizēšanas, vērtēšanas un dalīšanās profesionālajā pieredzē aspektus, sniedzot stratēģijas teorētisko pamatojumu un praktiskos pierādījumus. The study process is diminished by the problems related to the low level of students` independent learning skills or in a broader sense – students` autonomy. It can be explained by the influences of the consumer society values on the higher education environment, as well as the lack of the development of students` autonomy in secondary education. The improvement of the situation would enhance the quality of the higher education and create sustainable development-oriented members of the society. The research studies and offers ways to effectively improve students' autonomy in French as a foreign language learning process for future French teachers. As a result of case study and grounded theory study, the strategy to develop students` autonomy has been designed and it can be applied to various study courses. To develop the strategy, the interviews with faculty lecturers and a field expert were conducted, as well as the course syllabus and the qualification module for French teachers were analysed. The strategy was piloted in the study course “Integrated Course for French Teachers” at professional bachelor's programme "Teacher" of the University of Latvia. The Master’s Paper - Teacher`s Portfolio presents the planning, organization, evaluation and dissemination of professional experience of the development aspects of students` autonomy. The theoretical justification and practical evidence of the strategy have been provided.