• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas vecuma bērnu eksternalizēto uzvedības problēmu saistība ar vecāku audzināšanas pieejām

Thumbnail
Öffnen
299-55037-Kronberga_Sanita_sk09158.pdf (582.6Kb)
Autor
Kronberga, Sanita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bite, Ieva
Datum
2016
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Pētījuma mērķis bija noskaidrot - vai vecāku audzināšanas pieejas ir saistītas ar eksternalizētās uzvedības problēmām pirmsskolas vecuma bērniem? Kā arī - kādas audzināšanas pieejas paredz uzvedības problēmas pirmsskolas vecuma bērniem? Pētījumā piedalījās N = 45 bērnu vecāki, kam ir bērni vecumā no 4-7 gadiem (M = 5,62 SD = 1,07). Pētījuma gaitā, tika izveidota respondentu izlase (n = 30) – bērni vecumā no 6-7 gadiem. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas – Gentas audzināšanas skala (Ghent Parental Behavior Scale (GPBS)), (Van Leeuwen et.al., 2004), vecāku audzināšanas pieejas noteikšanai, kā arī Bērna uzvedības novērtēšanas aptauja bērnu vecākiem (Child Behavior Checklist (CBCL/1,5-5 un CBCL/6-18), Achenbach & Rescorla, 2000). Šī pētījuma rezultāti parādija, ka pastāv pozitīva sakarība starp vienu no vecāku audzināšas pieejas skalām – disciplinēšanu un vienu no eksternalizētās uzvedības skalām – uzmanības problēmas (rs = 0,39, p < 0,05), kā arī, ka disciplinēšana statistiski nozīmīgi prognozē – par 14% uzmanības problēmas izmaiņas (F = 4,72, p < 0,05, R2 = 0,14).
 
The aim of the present research was to define – are parenting practices related to externalized behavior problems in preschool children? And also – which parenting practices predict behavioral problems? 45 parents (N = 45) took part in this stydy. They had to evaluate their children aged 4-7 years old (M = 5,62, SD = 1,07). During the research, it was established in the sample of respondents (n = 30) - children aged 6-7 years. The study used two surveys - Ghent Parental Behavior Scale (GPBS), (Van Leeuwen et.al., 2004) and Child Behavior Checklist (CBCL/1,5-5 un CBCL/6-18), (Achenbach & Rescorla, 2000). Results of this study showed that there is a positive relationship between one of the parenting practice scales – disciplining and one of the externalized behavioral scales - attention problems (rs = 0,39, p <0,05), as well as the disciplining statistically significantly predict – (14%) attention problems (F = 4,72, p <0.05, R2 = 0,14).
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32080
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV