• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu darba individualizācijas un diferenciācijas iespējas latviešu valodas mācību procesā 2.klasē

Thumbnail
View/Open
299-55227-Branka_Anete_ab12213.pdf (2.295Mb)
Author
Branka, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Anspoka, Zenta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „Skolēnu darba individualizācijas un diferenciācijas iespējas latviešu valodas mācību procesā 2.klasē” mērķis ir pētīt un analizēt skolēna darba individualizēšanas un diferencēšanas iespējas latviešu valodas mācību procesā 2.klasē. Pētījuma aktualitāte izriet no tā, ka mācību procesam skolā jānodrošina katra skolēna izaugsme. Individualizēts un diferencēts mācību process ir veids, kā ievērot katra skolēna individuālās iezīmes un nodrošināt mācību procesu atbilstoši tām. Pētījuma rezultāti liecina, ka sākumskolas latviešu valodas mācību procesā ir diferencējams mācību saturs un tā apguves metodika.
 
The aim of the thesis „Year 2 student possibilities of work individualization and differentiation of the learning processes of Latvian language” is to research and analyse the individualizing and differentiation options of the student during the learning processes in grade 2. The relevancy of the topic can be noted in the fact that the learning process in school has to assure development of each and every student. Individualized and differentiated learning process is a way to notice the individual characteristics of each student, and to provide the learning process accordingly. The results of the research show that in the learning process of the Latvian language classes, there is presence of differentiated content of learning and the method of practice.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32094
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV