Show simple item record

dc.contributor.advisorVīgante, Rasma
dc.contributor.authorZommere, Laima
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:07:29Z
dc.date.available2016-07-02T01:07:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55400
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32103
dc.description.abstractPašregulācijas prasmes ir nepieciešams, lai skolēni funkcionētu neatkarīgi no citu palīdzības un būtu spējīgi iekļauties sabiedrībā. Šis mērķis īpašas uzmanības lokā nokļuvis tieši 21.gadsimtā. Maģistra darba nosaukums ir „Integrēts mācību līdzeklis “Pavārgrāmata vieglajā valodā” skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem mājturības un tehnoloģijas stundās 8., 9. klasē”. Darba mērķis ir izpētīt kā, strādājot ar integrēto mācību līdzekli “Pavārgrāmata vieglajā valodā”, mājturības un tehnoloģijas stundās pusaudžiem var tikt pilnveidotas pašregulācijas prasmes. Maģistra darbs sastāv no divām teorētiskām daļām un empīriskās daļas. Pirmajā nodaļā apkopota literatūra par funkcionālo traucējumu cēloņiem un iespējamām blakusparādībām, pusaudžu ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem pedagoģiski psiholoģiskajām raksturīgākajām īpatnībām, pašregulētu skolēnu uzvedību, dažādu autoru teorētiskām definīcijām jēdzienam “pašregulācija”. Otrajā nodaļā apkopots literatūras apskats par integrēto mācību skatījumu mūsdienu 21. gadsimta kontekstā, tās būtību pedagoģiskajā literatūrā. Trešajā nodaļā aprakstīts gadījuma pētījums un tajā iegūto datu analīze. Lai ievērotu triangulāciju, datu vākšanas metodes bija novērošana, skolēnu dokumentu izpēte, skolēnu un vecāku anketēšana, adaptīvo prasmju izvērtējums, intervijas ar ekspertiem, kas bija dažādu mācību priekšmetu skolotāji. Iegūtie pētījuma rezultāti parāda, ka, izmantojot integrēto mācību līdzekli mājturības un tehnoloģijas stundās 8., 9. klasē, skolēniem ar vidēji smagiem garīgās attīstības traucējumiem var attīstīt adaptīvās prasmes, kas ir saziņa, akadēmiskās prasmes un pašregulācija. Maģistra darbs ar teorētisko daļu, empīrisko daļu un izmantoto literatūru sastāv no 98 lapaspusēm, darbā izmantoti 62 informācijas avoti, ievietoti 24. attēli, 17. tabulas un 7. pielikumi. Atslēgvārdi: funkcionālie traucējumi, vidēji smagi garīgās attīstības traucējumi, pašregulācija, alternatīvās komunikācijas līdzekļi, integrētās mācības, adaptīvās prasmes, konceptuālā sfēra
dc.description.abstractSelf-regulation skills are necessary for students to be able to function properly without assistance of others and to integrate in the society. This goal has acquired special attention in the 21st century. The title of Master's Thesis is “Integrated learning tool “Cookbook in simple language” for students with functional disorders in Home Economics and Technology lessons for Grade 8th and 9th. The aim of the Thesis is to explore how working with integrated learning tool “Cookbook in simple language” in Home Economics and Technology lessons could develop students` self-regulation skills. The Master's Thesis consists of two theoretical parts and one empirical part. The first chapter summarizes the literature about causes of functional disorders and possible side effects, typical pedagogical psychological characteristics of teenagers with moderate mental disorders, as well as literature about self-regulated student behaviour, various authors` theoretical definitions of the word “self-regulation”. The second chapter presents literature's view on integrated learning perspective in 21st century's context, its nature in pedagogical literature. Third chapter describes a case study and data analysis of the study. To comply with triangulation, data collection methods were observation, examination of students` documents, questionnaire for students and parents, evaluation of adaptive skills, interviews with experts who were teachers of various subjects. Obtained results of the research prove that using integrated learning tool in Home Economics and Technology lessons for Grade 8th and 9th can develop adaptive skills which are communication, academic skills and self-regulation for students with moderate mental disorders. The Master's Thesis with theoretical part, empirical part and bibliography consists of 98 pages, 62 references are used in the Thesis with 24 figures, 17 tables and 7 appendices. Keywords: functional disorders, moderate mental disorders, self-regulation, alternative communication tools, integrated studies, adaptive skills, conceptual sphere
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfunkcionālie traucējumi
dc.subjectvidēji smagi garīgās attīstības traucējumi
dc.subjectpašregulācija
dc.subjectalternatīvās komunikācijas līdzekļi
dc.subjectintegrētās mācības
dc.titleIntegrēts mācību līdzeklis skolēniem ar funkcionāliem traucējumiem pašregulācijas prasmju attīstībai mājturības un tehnoloģiju stundās 8., 9. klasē
dc.title.alternativeIntegrated Learning Tool for Students with Functional Disorders in Home Economics and Technology lessons for Grade 8th and 9th
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record