Muzejs kā jauniešu kultūras mācīšanās telpa
Autor
Kupšāne, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Jaunieši ir liela sabiedrības grupa, kuras neformālajai izglītībai tiek pievērsta aizvien lielāka uzmanība. Pēdējos gados ir pierādījusies kultūras industriju loma gan valsts ekonomiskajā, gan sabiedrības veselības nozarē, kas aktualizē jauniešu iesaisti kultūras dzīves un radošo procesu veidošanā. Pamatotu pētījumu trūkums jauniešu kultūras mācīšanās jomā noteica Ineses Kupšānes maģistra darba tematu „Muzejs kā jauniešu kultūras mācīšanās telpa”. Pētījumā analizēta jauniešu kultūras mācīšanās iespējas muzejā, kā viens no veidiem apgūt jaunas zināšanas, prasmes un attieksmes saistībā ar apkārtējo vidi, kopienu un savu identitāti. Izmantojot teorētiskās pētīšanas metodes, izpētīta kultūras mācīšanās jēga, muzeja kā mācīšanās telpas specifika un jauniešu iespējas iesaistīties kultūras aktivitātēs. Pētījuma empīriskajā daļā, izmantojot kvalitatīvās empīriskās metodes, tika izpētīti un analizēti jauniešu un muzejpedagoģijas speciālistu viedokļi par kultūras mācīšanos muzejā, kā arī radīti ieteikumi muzejiem, lai veidotos jauniešiem patīkama un pieejama telpa kultūras izpratnes veidošanai. Youth is a large part of society and unformal education for youth is becoming more important. The role of culture industry has proven their role and impact on countrys economy and wealth during last couple of years, which makes it more trending to involve young people in creating cultural life and creative process. The title of masters thesis of Inese Kupsane “Museum as a cultural learning space for youth” was inspired by the lack of research available about youth cultural learning. This research has analysis about possibilities of youth learning process in a museum – a one way of gaining new knowledge, skills and attitude about surrounding environment, society an own identity. Using theoretical methods of research meaning of cultural learning, specifics of museum as a learning space and youth possibilities of participation in cultural activities had been analysed. In empirical part of thesis, qualitative empirical methods were used, to learn and analyse opinions of youth and specialists of museum education about cultural learning in museum, and also new guide lines for museum had been made, to create a pleasant and available space of learning cultural insight.