Pirmsskolas skolotāju profesionālās kompetences pilnveide zināšanu sabiedrībā
Autor
Purviņa, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Černova, Emīlija
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Nosaukums: Pirmsskolas skolotāju profesionālās kompetences pilnveide zināšanu sabiedrībā. Skolotāji ir izglītības sistēmas svarīgākā daļa un tāpēc viņiem ir jābūt atbilstošai izglītībai, sagatavotībai un kompetencei, kurai ir būtiska nozīme tālākā sistēmas attīstībā. Skolotāja kvalitāte attiecas uz visām ar skolotāju saistītām īpašībām, kas sniedz labvēlīgus izglītības rezultātus. Vairāki pētnieki uzskata, ka jēdziens profesionālā kompetence ir perfekti piemērojams skolotāja profesijai un, ka profesionālās kompetences daudzdimensiju koncepcija ļauj apvienot vairākus empīriskos pētījumus par nepieciešamo skolotāju raksturojumu. Ir pietiekami daudz pierādījumu, ka zināšanas ir svarīgākais elements, nosakot skolotāju panākumus. Šie aspekti ietver skolotāju uzskatus, ar darbu saistīto motivāciju un profesionālās pašregulācijas spējas. Pētījumā iegūtie dati ļauj apgalvot, lai pirmsskolas skolotāja profesionālā kompetence atbilstu bērna aktuālākajām un perspektīvākajām vajadzībām skolotājam mācību process jāorganizē caur darbību, ieviešot informācijas tehnoloģiju lietošanu un mediju izmantošanu, izziņas spēju attīstību un radošuma paaugstināšanu. Title: Pre-school teachers' professional competence development in the knowledge society. Teachers are the most important part of the education system and, therefore, they must have appropriate education, training and competence, which is essential for the further development of the system. Teacher quality applies to all teachers with related properties, which provide favorable educational outcomes. A number of researchers believe that the concept of professional competence is perfectly applicable to the teaching profession and the professional competence multidimensional concept allows you to combine a number of empirical studies on the characteristics required of teachers. There is enough evidence that knowledge is the most important element in determining the success of a teacher. These aspects include the teachers' views of work-related motivation and self-regulatory professional abilities. The research data to conclude that pre-school teacher's professional competence in the child's most pressing needs and promising teacher training process should be arranged through the activities with the introduction of information technologies and the use of media, cognitive development and creativity increases.