Sekmīga bilingvālu bērnu iekļaušanās pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Ziemele De Santisa, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Margeviča- Grinberga, Ieva
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Šis darbs ir veltīts jautājumam par bilingvālu bērnu veiksmīgu iekļaušanos pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma mērķis ir noteikt galvenos faktorus, kas uzlabo šo iekļaušanos. Pētījuma metodes ir literatūras analīze, gadījumu izpēte, pamatojoties uz anketu, un ekspertu intervijas. Gadījumu izpēte ietver 8 etniski jauktas ģimenes ar vienu vecāku latvieti, kuras dzīvo Čehijā un kuru bērns (bērni) ir apmeklējuši, apmeklē vai plāno apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi tuvākajā nākotnē. Iegūto datu analīze ļauj identificēt galvenās problemātiskās jomas divu valodu apguvē, bilingvālajā audzināšanā un pieredzē par bilingvālu bērnu iekļaušanos bērnudārzā. Pētījuma rezultātā autore ir izstrādājusi shēmu, kas attēlo galvenos faktorus, kas varētu nodrošināt veiksmīgu iekļaušanos. This paper is devoted to the issue of successful inclusion of bilingual children in preschool. The aim of the current study is to identify the key factors that enhance this inclusion. The methods of the research comprise literature review, case study on the basis of a questionnaire and expert interviews. Case study includes 8 ethnically mixed families with one Latvian parent residing in Czech Republic whose child(ren) have attended, are attending or plan to attend a preschool in the nearest future. The analysis of the obtained data identifies the major problematic areas in bilingual acquisition, bilingual parenting and the experience of inclusion of bilingual children in preschool. As a result of the study the author has developed a scheme that illsutrates the key factors that could guarantee successful inclusion. Keywords: bilingualism, bilingual education, bilingual parenting, diaspora education, family language policy.