Grafisko informācijas organizatoru izmantošana bioloģijā vidudsskolā
Author
Pētersone, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Grafisko informācijas organizatoru izmantošana bioloģijā vidusskolā. Pētersone L., darba vadītāja vad. pētn. Dr. paed. Birziņa Rita. Bakalaura darbs 54 lappuse, 18 attēli, 5 tabulas, 24 literatūras avoti, 17 pielikumi. Latviešu valodā. Darba mērķis ir darbības pētījumā noskaidrot un pilnveidot skolēnu prasmes izmantot grafiskos informācijas organizatorus (GIO) bioloģijas apguvē vidusskolā. Veikta teorētiskās literatūras analīze par GIO lietošanas principiem, veidošanu un nozīmi mācību procesā. 10. klases bioloģijas tematā “Cilvēks un vide”, autore izstrādājusi un aprobējusi GIO, un noskaidrojusi kā tie pilnveido bioloģijas apguvi vidusskolā. Apkopojot iegūtās atziņas no darbības pētījuma var secināt, ka skolēni ātrāk un veiksmīgāk apgūst jaunu mācību saturu, ja izmanto mācību procesā GIO, kā arī attīsta savas kognitīvās spējas. Atslēgvārdi: grafiskie informācijas organizatori, mācību process, mācību saturs. The use of graphic information organizers in biology, in secondary school. Pētersone L., supervisior lead researcher Dr. paed. Birziņa Rita. Bachelor thesis, 54 pages, 18 images, 5 tables, 24 literature references, 17 attachments. In Latvian. The purpose of the thesis using action research is to find out and improve students' skills with using graphic information organizers (GIO) during biology learning process in high school. Theoretical literature analysis has been performed about principles of GIO use, creating them and meaning in learning process. During 10th grade biology theme "Man and Environment", author developed and approbated GIO, and determined how they improve learning in high school biology. Summarizing the lessons learned from action research it can be concluded that students learn faster and with better success rate if used GIO in during learning new content of studies. Also they develop their cognitive abilities. Keywords: graphic information organizers, learning process, content of studies.