Diferenciācijas iespējas matemātikas mācību procesā
Author
Mitenberga, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kumerdanka, Aira
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt un apzināt diferenciācijas iespējas matemātikas mācību procesā un izstrādāt metodiskus materiālus diferenciācijas īstenošanai matemātikas mācību stundās. Darbu veido 5 nodaļas. Pirmajā nodaļā apskatīts diferenciācijas jēdziens un tā saistība ar mācību darbu. Otrajā nodaļā uzmanība vērsta uz mācību procesa diferenciāciju, tās pazīmēm un priekšnoteikumiem diferenciācijas īstenošanā. Darba trešajā nodaļā apkopotas teorētiskajā materiālā atrodamās metodes mācību procesa diferencēšanai matemātikā. Ceturtajā nodaļā analizēti skolēnu un skolotāju anketēšanā iegūtie dati. Piektajā nodaļā apkopoti un aprakstīti autores izstrādāti mācību stundu fragmenti un sniegti metodiski ieteikumi to īstenošanai 2. un 10. klasē. Piedāvātie stundu fragmenti aprobēti Rīgas vidusskolā 2. un 10. klasē. The aim of this research is to identify opportunities to differentiate math instruction and develop methodological material for differentiation in mathematics classroom. Work consists of 5 chapters. The first chapter describes differentiation and its connection with class system. The second chapter focuses on differentiated math instruction, its signs and preconditions. The third chapter summarizes the methods of differentiated math instruction. The fourth chapter analyzes the data obtained from student’s and teacher’s questionnaires. The fifth chapter summarizes and describes fragments of lessons developed by author of this research and provides methodological recommendations for their implementation in grades 2 and 10.