Kolaboratīvā ekonomika kā mūsdienu forma patērētāju piesaistei.
Autor
Sprudzāne, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Oļevskis, Grigorijs
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā ir pētīta kolaboratīvā ekonomika, tās attīstība, un tas, kādi faktori un vērtības ietekmē patērētāju uzvedību, iesaistoties uz sadarbību balstītās patēriņa aktivitātēs. Darba pirmajā nodaļā apskatīta kolaboratīvās ekonomikas būtība, tās darbības principi un attīstību ietekmējošie faktori. Otrajā nodaļā analizēta kolaboratīvās ekonomikas izplatība, nozīmīgākās nozares un tās dalībnieku raksturojums. Trešajā nodaļā veikts pētījums par kolaboratīvās ekonomikas platformas Couchsurfing darbību un faktoriem, kas ietekmē tās lietotāju uzvedību. Pētījumā konstatēts, ka kolaboratīvās ekonomikas platformās vienlaikus līdzās var pastāvēt ekonomiskās (utilitārās), sociālās un vides (ilgtspējības) vērtības. Tiek secināts, ka vislielākā ietekme ir sociālajiem faktoriem, bet arī ekonomiskajiem un utilitārajiem faktoriem ir nozīmīga loma. The Master thesis studies collaborative economy, its development, and the factors and values that influence consumer behaviour in collaboration-based consumption activities. The first chapter discusses collaborative economy, its working principles, and factors influencing its development. The second chapter analyzes the spread of the collaborative economy, its main sectors and the profile of its participants. The third chapter presents a research on the collaborative economy platform Couchsurfing, and the factors that influence the behaviour of its users. It is established that economic (utilitarian), social and environmental (sustainability) values can simultaneously coexist in such platforms. It is concluded that social factors exercise the greatest influence; however, economic and utilitarian factors play a meaningful role as well.