Instrukcijas ietekme uz mentālās rotācijas uzdevumu veikšanu
Autor
Aleksejeva, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs uzrakstīts latviešu valodā uz 36 lappusēm. Tas satur 31 attēlu,1 pielikumu un 20 atsauces uz literatūras avotiem. Darba mērķis: Izpētīt instrukcijas maiņas ietekmi uz mentālas rotācijas uzdevumu veikšanu Metodika: Mentālās rotācijas novērtēšanai izmantojām speciāli izveidotu testu, kas sastāvēja no 480 figūru pāriem: 240 figūru pāri bija divdimensionāli un 240 figūru pāri bija trīsdimensionāli. Pētījuma dalībniekam bija jānovērtē, vai abas figūras ir spoguļattēls viena otrai, vai tās ir līdzīgas figūras Secinājumi: Izpildes laiks uz spuguļfigūrām ir lielāks nekā izpildes laiks uz īstām figūrām. Izpildes laiks pieaug atkarība no pagrieziena leņķa. Vīrieši veic mentālas rotācijas uzdevumu labāk nekā sievietes. Atslēgas vardi: mentālā rotācija, instrukcija, spoguļfigūras, dzimums. Master’s Thesis is written in Latvian and consists of 36 pages. It includes 31 images, 1 appendix and 20 references to literary sources. Purpose: To explore the effect that change of the instructions has on mental rotation task achievement. Method: A special test was designed to evaluate mental rotation. It consisted of 480 pairs of shapes: 240 pairs of shapes were two-dimensional and 240- three-dimensional. Participants of the study had to evaluate, if both shapes are the same, or they are mirrored. Conclusion: The time for evaluating the mirrored shapes is longer than for the same ones. The time of evaluating is directly-proportional to the rotation angle. Men have shown better results than women. Key words: mental rotation, instruction, mirror images, gender