Mentālās rotācijas tests un zīlītes reakcija
Autor
Tomilova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Gunta
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbs ir uzrakstīts latviešu valodā, datorsalikumā uz 44 lapām. Tas satur 4 tabulas, 17 attēlus, 3 pielikumus un 26 atsauces uz literatūras avotiem. Mērķis ir novērtēt, vai zīlītes reakciju var izmantot kā objektīvo cilvēka noguruma mēru, vērtējot cilvēka telpiskās uztveres spējas noguruma apstākļos. Tika veikts mentālās rotācijas tests četras reizes pēc kārtas. Starp pildīšanas reizēm tika novērtēts subjektīvais nogurums. Objektīvā noguruma novērtējumam tika veikta pupilometrija ar SMI RED500 acu kustības iekārtu. Tika secināts, ka pirmās pildīšanas reizes rezultātus ietekmē mācīšanas efekts. Precizitāti neietekmē ne pildīšanas reize, ne subjektīvs nogurums. Zīlītes kumulatīvā dispersija uzrāda saistību ar subjektīvo noguruma novērtējumu, atšķirībā no parējām zīlītes reakcijas veidiem. Ap stundu ilgs mentālās rotācijas tests neizsauc nogurumu, kas varētu ietekmēt izpildes rezultātu. Master thesis is written in Latvian and contains 44 pages. There are 4 tables, 17 pictures, 3 appendixes and 26 references. The aim of this research is to assess whether changes in pupil diameter can be used as objective fatigue measure of assessing spatial perception ability. Mental rotation test is performed four times in the row. Among tests, participants have to evaluate subjective fatigue. Objective fatigue assessment is carried out in pupil diameter monitoring with the use of SMI RED500 binocular eye movement equipment. Results prove that learning effect has a strong impact on mental rotation. Subjective fatigue and number of tests taken don't affect the performance accuracy. From all analized types of pupil’s reaction, only cumulative dispersion of pupil has relation with the subjective assessment of fatigue. About one hour long mental rotation test doesn't cause fatigue, that could affect test performance. Keywords: mental rotation, fatigue, pupil's reaction