B1 līmeņa rakstiskās angļu valodas apguvēju kļūdu analīze
Autor
Mališeva, Agate
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Valodas apguve ir sarežģīts, ilgstošs mācību process. Agrīnā bērnībā valodas apguve nāk dabiski, bērnam tiekot pakļautam valodas situācijām. Ir ticis pierādīts, ka spēja mācīties jaunu valodu bez apzinātas piepūles samazinās, sasniedzot pubertātes vecumu. Svešvalodu apguve drīzāk var tikt definēta kā apzināts mācīšanās process, kas reti rezultējas svešvalodas pārzināšanā kā dzimtās valodas, neskatoties uz mācīšanās spējām vai personīgo motivāciju. Kļūdas ir raksturīgas mācīšanās procesam, tās var būt dažādas gan iesācēju un elementārajā līmenī, gan arī pašā augstākajā. Šis pētījums koncentrējas uz problēmām angļu valodas apguvē. Pētījums veikts, izmantojot 9. klases skolnieku rakstiskās esejas. Skolnieki gatavojās centralizētajam angļu valodas eksāmenam. Visbiežāk pieļautās kļūdas ir tikušas uzskaitītas un analizētas. Secinājumi rāda, ka kļūdas galvenokārt radušās no dzimtās valodas ietekmes, kā arī skolniekiem trūkst padziļinātas gramatikas zināšanas. Tādi gramatikas aspekti kā artikuli, izpratne par gramatiskajiem laikiem, sintakse, prepozīcijas un citi rakstiskajā angļu valodā sagādāja vislielākās grūtības pētījuma dalībniekiem. Šāds ieskats rakstveida angļu valodas problēmās var būt noderīgs skolotājiem, jo tas sniedz informāciju par grūtībām valodu mācīšanās un rakstīšanas procesā, ko var lietderīgi turpmāk izmantot, gatavojot efektīvus mācību materiālus un mācību stundu plānošanā. This study focuses on the problems in teaching English to Latvian students at the primary level in Latvia. Some of the problematic categories such as articles, tenses, prepositions, syntax, and others have been identified throughout this study with the data obtained from the written essays of the students. The participants were Year Nine students. They had experienced approximately the same number of years of education. All of the participants came from non-English speaking background and did not communicate in English outside the school. Most frequently occurred errors have been listed and they have been analysed in detail. This study shows that the most common errors made by the students are use of the articles, inability to produce stylistically correct sentences, spelling mistakes, errors in verb tenses and prepositions. It is, therefore, argued that the errors are mainly caused by interference of L1 and inadequate understanding of grammatical rules of English. Such an insight into written English difficulties can be useful to teachers because it gives information about most frequent struggles in language learning and writing, which can be used in the preparation of effective teaching materials.