• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uz uzdevumu balstītas metodes pielietojums gramatikas apguvei vidusskolā

Thumbnail
View/Open
306-53752-Viluma_Jolanta_jv12034.pdf (1.540Mb)
Author
Viļuma, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Gramatika ir nepieciešama, lai sazinoties ar citiem un galvenā doma būtu pareizi pateikta, tāpēc ir svarīgi palīdzēt skolēniem to apgūt teicamā līmenī. Mērķis bija izveidot papildus materiālus gramatikā, izmantojot uz uzdevumiem balstīto metodi. Lai izveidotu materiālus 10. klases skolēniem, tika veikta gadījuma analīze. Tā sevī ietvēra divu skolotāju un četrpadsmit 10.klases skolēnu aptaujas un skolēnu zināšanu testēšanu. Darba rezultātā tikai izveidoti papildus uzdevumi, kuri tika pilotēti divu mācību stundu laikā. Salīdzinot pārbaudījuma rezultātus, tika novērots, ka uzlabojās skolēnu zināšanas gramatikā. Papildus uzdevumi bija interesanti skolēniem un stundu plāni noderīgi skolotājai.
 
Knowledge of the grammar is necessary in communication with other people in order to, say the main idea correctly, so it is important to help students learn it to meet their needs. The goal was to design supplementary tasks for task-based grammar lesson at secondary school. A case study was chosen in order to design materials for form 10 students. A survey and testing were selected as data collection tools. All in all, fourteen 10th form students and two teachers participated in the research. The lesson plans with supplementary materials were piloted in two lessons. The results of the study demonstrate that students’ knowledge of the grammar in English improved; moreover, they considered the supplementary materials to be interesting, while the teacher considered them to be useful.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32546
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV