Valoda kā bērnu un jauniešu socializēšanās instruments
Autor
Jurenovska, Ilva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Druviete, Ina
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba nosaukums ir Valoda kā bērnu un jauniešu socializēšanās instruments. Darbā skarta šāda problēma - sabiedrībā, runājot par bērnu un jauniešu uzvedību, attieksmi u.c., bieži tiek skarta viņu valodas izvēle, līdz ar to tiek sniegti dažādi subjektīvi viedokļi, kas vēlāk tiek stereotipizēti. Darba mērķis ir pētīt un analizēt bērnu un jauniešu valodas izvēli, vērā ņemot dažādu sociālpsiholoģisku procesu ietekmi uz bērnu un jauniešu valodu. Bakalaura darbs sastāv no trim nodaļām - divām teorētiskajām un vienas praktiskās. Bakalaura darbā izmantota monogrāfiskā jeb aprakstošā pētniecības metode un teorētiskās literatūras studijas. Darba galvenais secinājums: bērnu un jauniešu valodu ietekmē dažādi sociālpsiholoģiski procesi, kas tālāk atbild par bērnu un jauniešu individualitātes attīstību un tās veidošanos. The title of bachelor`s thesis is Language as a Children and Young People`s Socializing Tool. Research problem: a large part of society, talking about children and young people`s attitude, behavior etc., most of the time touches one important subject – children and young people`s language, so they make their subjective opinion, that becomes stereotyped. Purpose of the research is to analyse and research children and young people`s language choice, considering the influence of different socio-psychological processes. Bachelor`s thesis consists of three chapters - two theoretical and one practical. The following methods have been used: studies of theoretical literature and the descriptive method. Main conclusion: different social-psychological processes affect children and young people`s language, that are responsible for children and young people`s personality development and formation.