Show simple item record

dc.contributor.advisorDorošenko, Jeļena
dc.contributor.authorBaibusa, Aija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:10:22Z
dc.date.available2016-07-02T01:10:22Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54581
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32583
dc.description.abstractĢeometriskās zīmes bieži tiek izmantotas zīmolvedībā un šķiet esam daļa no arhetipiska koda kultūras mantojuma pamatā, kas veido identitāti, tādēļ šī pētījuma mērķis ir izpētīt ģeometriskā raksta lomu valodas fenomenoloģijā, aprakstīt to kā zīmju sistēmu un veikt kvalitatīvu desmit Latvijas zīmolu, kuru logotipos ietvertas ģeometriskas zīmes, uztveres analīzi, lai noteiktu, ciktāl grafiskās zīmes iemieso zīmola vēstījumu saskaņā ar zīmolvedības, apziņas un modelēšanas sistēmu, kā arī ģeometriskā raksta un krāsu koda teorijām un interpretācijām. Zīmolu un pilotaptaujā iegūto datu semiotiska analīze liecina, ka ģeometriskās zīmes rosina daudzslāņainu sarunu par zīmola vēstījumu balstītu zīmes un apziņas trejādajā dabā.
dc.description.abstractGeometric signs, often used in branding seem to be based on an archetypal code at the basis of cultural heritage that impacts identity. Thus, the purpose of this research is to analyze the role of geometric signs and patterns in the hierarchy of the phenomenology of language, describe them as a semiotic system, and to conduct qualitative case studies of the perception of ten Latvian brands with geometric logotypes in order to see to what extent graphic signs represent brand equity based on comparative analysis of theories on branding, cognitive and modeling systems, and interpretations of geometric ornamentation and color codes. Semiotic analysis of brands and results obtained via a pilot questionnaire indicate that geometric signs constitute a hierarchical discourse on brand messages based on the triadic nature of sign and cognition.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectgeometric code
dc.subjectmodeling system
dc.subjectsemiosis of branding
dc.subjectphenomenology of language
dc.subjectcognitive semiotics
dc.titleĢeometrisko zīmju un to uztveres semiotiska analīze latviešu zīmolos
dc.title.alternativeSemiotic Analysis of Geometric Signs and Their Perception in Latvian Brands
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record