Reliģiskie motīvi Tan dinastijas tušas gleznotāja Vu Daodzi daiļradē
Autor
Lipniagowa, Daria
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Haijima, Agnese
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba nosaukums ir „Reliģiskie motīvi Tan dinastijas tušas gleznotāja Vu Daodzi daiļradē”. Maģistra darbā tiek analizētas Tan (唐Tang 618.-907.) dinastijas tušas gleznotāja Vu Daodzi saglabātās gravīras un tušas darbu kopijas. Tēma ir izvēlēta, jo Vu Daodzi Tan dinastijas kritiķi uzskatīja mākslinieku par huašen (画圣 huan sheng) mākslas gudro vīru. Savukārt Tan dinastijas periods ir izvēlēts, jo šis laiks Ķīnas kultūrā tiek dēvēts par “zelta laikmetu”, kad attīstījās ne tikai valsts, bet gan arī dzeja, literatūra, ekonomika un politika. Vu Daodzi bija viens no četriem “ķīniešu mākslas tēviem” un izveidoja daoisma mākslas pamatkoncepciju. Tēma ir aktuālu, jo no reliģiskiem motīviem Vu Daodzi daiļrade vēl nav pētīta. Vu Daodzi gleznojis ne tikai budas un budisma motīvus, bet arī daoisma un citas dievības, kas satopamas ķīniešu panteonā. Darba gaitā tiks pieradīta hipotēze, ka mākslinieka darbos sastopami gan budisma, gan daoisma motīvi. Maģistra darba mērķis ir reliģisko motīvu pētījums Vu Daodzi mākslas darbos. Šis darbs sastāv no trim daļām. Pirmā daļa sastāv no divām nodaļām. Tajās autore pēta Vu Daodzi biogrāfiju un mākslas metodes. Otrā daļa sastāv no divām nodaļām un apraksta Vu Daodzi bieži izmantotos budisma simbolus un daoisma dievības. Trešajā daļā ir Vu Daodzi gleznu analīze. Daļa sastāv no divām nodaļām un septiņām apakšnodaļām, kur tiek analizētas mākslinieka tušas gleznas un gravīras. Maģistra darba garums ir 67 lpp. Masters thesis' title is „Religious Motifs of the Tang Dynasty Ink Painter Wu Daodzi Arts". In This Master’s thesis Tan (唐Tang 618. -907) dynasty painters’ Wu Daozi saved ink prints and copies of the work are analyzed. This topic has been chosen because the Tang dynasty period critics considered Wu Daozi huasheng画圣sage of art. While the Tang Dynasty period has been chosen, because this time in the Chinese culture is known as the “golden age”, when not only state, but also the poetry, literature, economics and politics have developed. Wu Daozi was one of four “Chinese art fathers” and developed new concepts in Taoism. This Masters thesis' subject is essential because religious motives of Wu Daozi works have not yet been studied. Wu Daozi painted not only Buddhas and Buddhist motifs but also Taoist ones and other dieties of the Chinese pantheon. During the research of this Masters thesis following hypothesis will prove that the artist's works contains both Buddhist and Taoist religious motifs. Masters thesis' main goal is to study Wu Daozi religious motifs. Masters thesis consists of three chapters. The first part consists of two sub-chapters. The author studies Wu Daozi biography and artistic methods. The second part consists of two sub-chapters and describes Wu Daozi frequent use of Buddhist symbols and Gods as well as Taoist symbols and deities. The third part is Wu Daozi painting analysis. This part consists of two chapters and sub-chapters, where ink paintings and engraving are analyzed. Masters’ thesis total page number is 67 pages.