Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorKaņepe, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-02T01:10:29Z
dc.date.available2016-07-02T01:10:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55102
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32621
dc.description.abstract“ Japāņu bērnu valodas attīstība salīdzinājumā ar anglo-amerikāņu bērnu valodas attītību” ir divu bērnu valodu salīdzinošs pētījums ar velmi atklāt kopīgās un atšķirīgās pazīmes bērnu valodas apguves procesos un norisēs. Valodas pētniekus vienmēr interesējusi bērnu spēja saprast, apgūt un vokalizēt vienai valodai piesaistītus vārdus, frāzes un teikumus. Procesi, kas risinās bērnu smadzenēs un bērnu kopējās attīstības ietekme uz valodas izveidi. Darba mērķi, atklāt vai japāņu un anglo-amerikāņu kultūras ietekmē bērnu valodas attīstību, kuri no valodas attīstības posmiem ir globāli un, kuri ir kultūrai pakļauti. Bērnu valodas attīstību lielā mērā ietekmē kultūras normas, vide un ģimene, kurā bērns aug. Veicot teorētisko un empīrisko pētījumu, atklāts, ka bērnu valodas attīstība japāņu un anglo-amerikāņu kultūrās, lai gan seko vienam attīstības modelim un norit aptuveni vienlaicīgi, no 8 mēnešu vecuma, bērns kļūst piesaistīts vienai valodas tipoloģijai un sāk apgūt un lietot L1 valodu. Līdz 8 mēnešiem bērni ir ‘pasaules pilsoņi’ un nav piesaistīti vienas noteiktas valodas normām. Vecuma periodā līdz 2 gadu vecumam anglo-amerikāņu bērni ir vokālāki nekā japāņu bērni, tomēr sākot ar 2 gadu vecumu japāņu bērni kļūst vokālāki nekā to vienaudži anglo-amerikāņu ģimenēs.
dc.description.abstract“Japanese Child Language Acquisition in Comparison with Anglo-American Child Language Acquisition” is a children's language comparative study with the desire to discover common and different features of child language acquisition processes and procedures. Language scholars have always been interested in the child’s ability to understand, learn and vocalize native language phrases and sentences. Processes that will address children's brain development and children's overall development on the ability to create language. Objective of this work is the detection or Japanese and Anglo-American cultural impact on child's language development, which of the language development phases are global and which are culture bound. Child's language development is greatly affected by cultural norms, the environment and the family in which the child grows. In the theoretical and empirical research, it was found that even though child's language development in Japanese and Anglo-American cultures follow a single developmental model and takes place approximately at the same time in both cultures, from 8 months of age, the child becomes attached to one language typology and begins to learn and use L1 language.Up to 8 months the children are 'global citizens' and are not tied to one specific language requirements. Period up to 2 years, Anglo-American children are more vocal than Japanese children, but from the age of 2, Japanese children become more verbal than their counterparts in Anglo-American families.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectvalodniecība
dc.subjectbērnu valoda
dc.subjectpsiholingvistika
dc.subjectJapāna
dc.subjectASV
dc.titleJapāņu bērnu valodas attīstība salīdzinājumā ar anglo-amerikāņu bērnu valodas attīstību
dc.title.alternativeJapanese Child Language Development in Comparison with Anglo-American Child Language Development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record