• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pilsētas svētki kā mārketinga rīks: Talsu pilsētas svētku un Sabiles Vīna svētku salīdzinājums

Thumbnail
View/Open
309-55280-Silinga_Arita_as13217.pdf (2.939Mb)
Author
Silinga, Arita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Pilsētas svētki kā mārketinga rīks: Talsu pilsētas svētku un Sabiles Vīna svētku salīdzinājums”. Darba mērķi ir noskaidrot, cik noderīgi pilsētas svētki ir kā mārketinga instruments pilsētu popularizēšanai. Kādi organizatoriskie līdzekļi un kanāli tiek izmantoti pilsētas svētku veidošanā, lai veicinātu svētku apmeklētāju piesaisti? Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā aprakstīta teorija par mārketingu, teritoriālo mārketingu un pasākuma mārketingu veidošanos un principiem. Pētījumā izmantotas 2 pētnieciskās metodes: daļēji strukturētā intervija un kvantitatīvā anketēšana. Rezultāti norāda, ka pilsētas svētku organizēšana būtiski uzlabo vietas atpazīstamību.
 
The theme of this Bachelor Thesis ir „City festival as an marketing tool: comparative study of Talsi city festival and Sabile Wine fetsival”. The main aim of this work is to find out how useful city festival is as a marketing tool to promote the city. What organizational tools and channels are used for city festivals to stimulate visitors attraction. The paper consist of three main parts: theoretical part, methodology and empirical part. Theoretical part consist of theory about marketing, territorial marketing and event marketing formation and principles. Two different types of methodology have been identified and used – semi structured interviews and questionnaire. The results show that organization of the city festival significantly improves places visibility.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/32966
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV