Iekļaujošā politika pirmsskolā
Автор
Romanovska, Krista
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā diplomdarbā tika izpētīti nosacījumi iekļaujošās izglītības un iekļaujošās politikas veidošanā pirmsskolā. Tika apzināti galvenie normatīvie dokumenti, kā arī apzināti un analizēti jaunākie pētījumi par pirmsskolas izglītību un iekļaujošo politiku. Diplomdarbu izstrādāja Krista Romanovska, diplomdarba vadītāja - Asoc.profesore, Dr. paed. Dita Nīmante. Diplomdarba kopējais apjoms ir 64 lapaspuses, kas satur 3 teorijas nodaļas un 1 pētījuma nodaļu, titullapu, anotācijas latviešu un angļu valodā, ievadu. Darbā ir 1 tabula un 18 diagrammas, literatūras saraksts ar 20 vienībām un 2 pielikumiem. Diplomdarba pirmā nodaļa balstīta uz Zamska H., Nīmantes D., Ķesteres I., Baloža I., Baueres L., Rozenfeldes M., Delora Ž. atziņām un pētījumos gūtajiem rezultātiem. Otrajā nodaļā pētīti normatīvie dokumenti un citi pētījumi par iekļaujošo izglītību pirmsskolā, secināti nosacījumi iekļaujošai izglītībai. Trešajā nodaļā tika aprakstīta situācija iekļaujošajā politikā un izdarīti nosacījumi iekļaujošas politikas īstenošanā balstoties uz Indekss iekļaujošai izglītībai. Ceturtajā nodaļā tika veikts gadījuma pētījums, kurā tika rasta atbilde uz pētījuma jautājumu - Pie kādiem nosacījumiem pirmsskolā var veidoties iekļaujošā politika, un vai šie nosacījumi īstenojas dzīvē? This diploma work contains investigation of conditions for the forming of inclusive education and inclusive policy in preschool. The main normative documents were identified as well as the latest research works were examined on early childhood education and inclusive politics. Diploma was developed by Krista Romanovska, supervisor – Asoc. prof., dr. paed. Dita Nīmante The total volume of diploma – 64 pages, which contains 3 chapters of theory and one research chapter, title page, an abstract in Latvian and English languages, introduction. Diploma contains 1 table and 18 diagrams, reference list with 20 units and 2 appendices. Diploma first chapter is based on the recognitions and research results of Zamskis H., Nīmante D., Ķestere I., Balodis I., L. Bauere, M. Rozenfielde, J. Delors. Normative documents and researches on inclusive education in pre-school were examined in the second chapter, as well as conditions for inclusive education were concluded. The situation in inclusive politics was described in the third chapter and conditions were made for inclusive politics based on the index of inclusive education. The fourth chapter consists of a case study, which found the answer to the research question – under which conditions can inclusive policies develop in pre-school, and whether those conditions are realised in life?