Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorMartinsone, Baiba
dc.contributor.authorRimša, Reinalds
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:06:57Z
dc.date.available2016-07-04T01:06:57Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53962
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33052
dc.description.abstractŠī pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādām emocionālā intelekta spējām, kompetencēm pastāv sakarība ar akadēmiskajiem sasniegumiem, kā arī apskatīt šo saistību dzimumatšķirības kontekstā. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti 50 respondenti – 25 meitenes un 25 puiši, vecumā no 17 līdz 19 gadiem 11. un 12 klases skolēni. Emocionālā intelekta spējas tika mērītas ar R. Bar-On Emocionālā intelekta aptauju (The Bar- On, Emotional Quotient Inventory, EQ – i, Bar-On, 1999), kas sastāv no 133 apgalvojumiem, ko novērtē Likerta skalā. Akadēmiskie sasniegumi tika noteikti respondentam norādot savas sekmes latviešu valodā, angļu valodā, matemātikā iepriekšējā semestrī.Lai gūtu atbildes uz pētījuma jautājumiem, tika veikts korelatīvs pētījums. Pētījuma rezultāti parāda, ka vairākām emocionālā intelekta kompetencēm un spējām pastāv statistiski nozīmīga saistība ar akadēmiskajiem sasniegumiem dažādos mācību priekšmetos. Tas atklāj, ka emocionālā intelekta kompetences ir nozīmīgi saistītas ar sasniegumiem mācību priekšmetos. Starp puišu un meiteņu izlasēm statistiski nozīmīga atšķirība pastāv trīs emocionālā intelekta spējās (sociālais atbildīgums, empātija, impulsu kontrole) un vienā emocionālā intelekta kompetencē (stresa vadīšanas spējas), ko daļēji var saistīt ar teorijā gūtajām atziņām, ka vīrieši pielieto mazāk emocionālās izteiksmes, nekā sievietes.
dc.description.abstractThe aim of this research was to find out which components of emotional intelligence have correlation with academic achievments, and to see it in context of gender. Data were collected from 50 respondents – 25 girls and 25 boys – in age from 17 to 19 and from 11 to 12 grade. Emotional intelligence was measured by The Bar-On Emotional Quotient Inventory (EQ-i), which consists of 133 short self-statements rated on a 5-point Likert scale. To determine academic achievments, respondents needed to indicate their marks in previous semester in Latvian, English and Math. To answer the research questions correlation analysis was performed. Results from this study show that there is a statistically significant relationship between some factors and components of emotional intelligence for both girls and boys and academic achievments in different subjects. It means that components of emotional intelligence have significant relationship with academic achievments in varied subjects. There is a statistically significant difference between boys and girls in three factors of emotional intelligence (social responsibility, empathy, impulse control ) and in one component (stress management), which can be explained by theory, that men use less emotional expression than women.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectAkadēmiskie sasniegumi
dc.subjectEmotional intelligence
dc.subjectAcademic achievments
dc.titleEmocionālā intelekta saistība ar akadēmiskajiem sasniegumiem vidusskolēniem 17-19 gadu vecumā.
dc.title.alternativeThe relationship between emotional intelligence and academic achievement 17-19 years old secondary school students.
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию