Show simple item record

dc.contributor.advisorKangro, Ilze
dc.contributor.authorSolomahina, Vita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:07:02Z
dc.date.available2016-07-04T01:07:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54282
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33071
dc.description.abstractVērojot skolēnu svešvalodu stundās, tika secināts, ka skolēniem problēmas sagādā tieši valodas lietojums – runāšana. Skolēni baidās un nespēj brīvi izteikties. Pēc uzaicinājuma izteikt savu viedokli vai īsi pastāstīt par tēmu, skolēni nevēlas izteikties un bieži klusē. Šī pētījuma mērķis ir izvērtēt, cik efektīva ir drāmas elementu izmantošana vācu valodas stundās runāšanas prasmes attīstības veicināšanā, kā arī izanalizēt to ietekmi attiecībā uz pārējām valodas prasmēm. Pētījuma teorētiskajā daļā tiek apskatīta drāmas elementu izmantošanas ietekme uz runāšanas prasmes attīstību skolēniem un tiek aplūkoti dažādi drāmas pedagoģijas elementi. Pedagoģiskā pētījuma gaitā tika analizēts, kā 3 drāmas pedagoģijas paņēmieni – statujas, pantomīma un leļļu teātris ietekmē skolēnu svešvalodas apguvi. Pedagoģiskā pētījuma rezultāti tiek aprakstīti diplomdarba praktiskajā daļā. Pētījuma laikā tika novērots, ka drāmas elementu izmantošana veicina veiksmīgāku jaunā vārdu krājuma apguvi svešvalodā un runāšanas prasmes attīstību. Tika secināts, ka aktīva mācīšanās ar drāmas elementu palīdzību motivē skolēnus aktīvāk iesaistīties mācību procesā un palīdz pārvarēt dažādas emocionālas barjeras. Atslēgvārdi: drāma, drāmas elementi, runāšana, valodas barjera
dc.description.abstractObserving the pupils during the foreign language lessons it was noticed that pupils experience most problems with the language use – speaking. Pupils are afraid and are unable to express themselves freely. Even after the invitation to express one’s opinion or tell briefly about the topic pupils are reluctant to speak and often keep silent. The aim of the present study is to assess how effective is the use of drama elements in the German language lessons in promoting the development of the speaking skills as well as to analyse their impact on other language skills. The theoretical part of the study explores the impact of using drama elements on the development of pupils’ speaking skills and discusses different methods of drama pedagogy. Based on the observations the practical part analyses how three concrete drama elements – statues, pantomime and puppet theatre influence the pupils’ acquisition of the foreign language. Findings of the pedagogical research are described in the practical part of the Diploma paper. During the case study it was observed that the use of drama elements promoted a more successful acquisition of the new vocabulary and the development of speaking skill in the foreign language. It was also observed that active learning with the help of drama elements motivated pupils to participate in the learning process more actively and helped to overcome different emotional barriers. Key words: applied drama, drama elements, speaking, language barrier
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectdrāma
dc.subjectdrāmas elementi
dc.subjectvalodas barjera
dc.subjectrunāšana
dc.titleDrāmas elementu izmantošana vācu valodas kā svešvalodas stundā skolēnu runāšanas prasmes veicināšanai
dc.title.alternativeDrama Techniques to Facilitate Speaking Skills in German as a Foreign Language Lessons
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record