Utopija kā mācību materiāls tēmas indivīds un sabiedrība apguvei kulturoloģijas stundās vidusskolā
Autor
Šmite, Marija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķenga, Otto
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba tēma ir “Utopija kā mācību materiāls tēmas Indivīds un sabiedrība apguvei kulturoloģijas stundās vidusskolā”. Darba mērķis ir pārbaudīt utopiju izmantošanas iespējas kulturoloģijas stundās. Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām. Darba pirmajā nodaļā izpētīta kulturoloģijas tēma, kas apskata sabiedrības un indivīda fenomenu. Otrajā nodaļā apskatīta utopijas kā literāri filosofiska žanra vēsture, ievērojamākie utopisti un viņu darbi. Trešajā nodaļā izstrādāti uzdevumu kopas pedagoģiskie principi, kas pamatoti ar vidusskolēnu vecumposma īpatnībām, mācību principiem tēmas apguvē, mācību metožu izvēli un pamatojumu, mācību līdzekļu un organizācijas formu stundā izvēlē un pamatojumā kā arī mācību vērtēšanas kritērijos. Ceturtajā nodaļā aprakstīta uzdevumu kopas izveide, kas ietver izstrādātu un aprobētu mācību saturu. Darba nobeigumā ir apkopotas atziņas par pedagoģisko praksi un veikti secinājumi. The theme of this bachelor work is “Utopia as Learning Material to Study about the Topic Individual and Society in Culturology Lessons in Secondary Schools ”. The aim of the research is to check the possibilities to use utopia during the culturology lessons. The research contains four parts. The first part is dedicated to the side of culturology dealing with the phenomenon of public and individuals. The second part resumes the history of utopia as literary philosophical genre, pointing out the main utopians and their work. In the third part, pedagogical principles of the exercise blocks are worked out, taking into account secondary school student's age specifics, topic's teaching principles, the choice and the confirmation of learning methods, the choice and the confirmation of learning materials and the organization form during the lesson, as well as learning evaluation criteria. The fourth part describes the creation of exercise blocks, which includes developed and approved learning content. In the conclusion, the acknowledgments of the teaching practices and final observations are made.