• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Spēļu izmantošanas iespējas sociālo zinību stundās 2. klasē

Thumbnail
View/Open
299-55111-Kostjuka_Julija_jk12049.pdf (2.088Mb)
Author
Kostjuka, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Golubeva, Ausma
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs tika izstrādāts ar mērķi izpētīt spēļu izmantošanas iespējas sociālo zinību stundās, kā arī izveidot spēļu piedāvājumu 2. klasei. Diplomdarba teorētiskajā daļā tika izpētīts spēles metodes raksturojums, funkcijas, iedalījums, struktūra un organizācijas pamatnoteikumi. Darba autore pievērsa uzmanību sociālo zinību mācību saturam 2. klasē. Praktiskajā diplomdarba daļā autore izpētīja skolotāju viedokli par spēļu izmantošanu sociālo zinību stundās, kā arī veica sociālo zinību stundu novērošanu. Autore izveidoja spēļu programmu, kura sastāv no 10 spēlēm. Autore secināja, ka mērķtiecīgi izmantojot spēles metodi var sasniegt mācību standartā minētās prasības, kā arī veicināt skolēnu pozitīvo attieksmi pret sociālo zinību mācību priekšmeta.
 
The aim of the Diploma Paper was to study the opportunities of using games during social science lessons and elaborate games for Form 2. Game Method, its functions, classification, structure and basic rules of organisation were explored in the theoretical part of the Diploma Paper. The author found out teachers’ opinion about the application of games during social science lessons as well as carried out an observation of social science lessons in the empirical part of the Diploma Paper. The author also created games program which consists of 10 games. The author concluded that with the help of purposeful usage of game method the requirements mentioned in the curriculum can be reached. Besides, students’ positive attitude towards social science is created.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33100
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV