Vizuālie materiāli vidusskolas ģeogrāfijas stundās
Autor
Joča, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba tēma ir „Vizuālie materiāli vidusskolas ģeogrāfijas stundās”. Lai skolēni pilnveidot izpratni par dabas, sociālajiem un ekonomiskajiem procesiem un to veidošanās mijiedarbību, svarīgi ir izmantot vizuālos uzskates materiālus. Skolotājiem jāorganizē mācību process, kurā skolēni apgūst zināšanas un attīsta dažādas prasmes, izmantojot daudzveidīgas metodes un paņēmienus. Līdz ar to pētījuma mērķis ir izpētīt un izvērtēt vizuālo materiālu – karikatūru un komiksu izmantojamību ģeogrāfijas stundās. Pētījums ir gadījuma pētījums, kurā veikta vidusskolēnu un ģeogrāfijas skolotāju anketēšana, izstrādāti mācību materiāli, novadīts ģeogrāfijas stundas, izmantojot dažāda veida uzdevumus ar karikatūrām un komiksiem, analizēti skolēnu izvērtējumi. Pētījuma dati liecina, ka karikatūras un komiksi ir mācību paņēmiens, ar kuru dažādot ģeogrāfijas stundas, jo šādi ir iespējams attēlot procesus, notikumus, viedokļus, radīt skolēniem interesi, motivēt tos, kā arī uzlabot zināšanas, attīstīt komunikācijas, domāšanas un analīzes prasmes. Master’s Thesis “Visual Materials in Secondary School Geography Lessons”. It is important to use visual materials to improve students’ understanding of natural, social and economic processes. Teachers should organize the study process so that the students acquire knowledge and develop certain skills by using diverse methods and techniques. Thus the aim of the Master’s Thesis is to investigate and evaluate the usage of visual materials – caricatures and comics – in Geography lessons. The Master’s Thesis is a case study: a survey has been conducted for secondary school students and teachers of Geography, teaching materials have been developed, Geography lessons have been conducted using different tasks with caricatures and comics, and students’ assessments have been analysed. Research data shows that caricatures and comics are a teaching technique that can diversify Geography lessons, as it is a way to depict processes, events and opinions. It also can rouse interest in students, motivate them, as well as improve their knowledge, develop their communication, thinking and analysis skills.