Telpiskās modelēšanas programmas SketchUp izmantošana sākumskolā starppriekšmetu saiknes īstenošanai
Автор
Kanbergs, Gunārs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ozola, Antra
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darbs „Telpiskās modelēšanas programmas SketchUp izmantošana sākumskolā starppriekšmetu saiknes īstenošanai”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt SketchUp programmas izmantošanas iespējas sākumskolā starppriekšmetu saiknes īstenošanā. Pirmajā nodaļā „Starppriekšmetu saiknes jēdziens un tā pielietošana izglītības sistēmā” tiek apskatīts starppriekšmetu saiknes jēdziens, integrēšanas jēdziens kā arī realizēšanas veidi mācību procesā un iespējamie ieguvumi no konkrētajā veidā organizēta mācību procesa. Otrajā nodaļā tiks aplūkots domāšanas jēdziens, domāšanas attīstības īpatnības sākumskolā, īpašu uzmanību pievēršot telpiskās domāšanas definējumiem un literatūrā izdalītajām dimensijām. Nodaļā ir apkopoti arī pētījumi telpiskās domāšanas attīstīšanas veidiem skolas mācību procesa ietvaros. Trešā darba nodaļa ir veltīta SketchUp programmai un tās izmantošanas nepieciešamībai un iespējām mācību procesā. Ceturtajā darba daļā autors apraksta SketchUp programmas izmantošanu konkrētā pētījuma kontekstā starppriekšmetu saiknes īstenošanā sākumskolā. Pētījuma rezultāti parādīja, ka SketchUp programmas izmantošana palīdz īstenot starppriekšmetu pieeju, kas savukārt veicina skolēnu motivāciju, telpiskās domāšanas attīstību un mācību priekšmeta apguvi. Darbā ir iekļauti ieteikumi starppriekšmetu saiknes īstenošanai, izmantojot SketchUp programmu. Master’s Research Paper „3D Modeling Software SketchUp to Implement Cross-curricular Link in Primary School”. The purpose of the Master’s Research Paper is to explore various applications of SketchUp software in order to make cross-curricular links in primary school. Chapter One „A concept of cross-curricular link and its application in educational system” examines a concept of cross-curricular link, a concept of integration and the ways of facilitating the connection and integration in the learning process, and explores potential benefits of such specifically organised learning process. Chapter Two deals with a concept of thinking, peculiarities of children's thinking development in primary school, paying particular attention to definitions of spatial thinking and dimensions selected in literature. This chapter also summarises some studies focusing on ways to develop spatial thinking in school-based learning process. Chapter Three is dedicated to SketchUp software, it lays out necessity and possibilities for the use of the software in the learning process. In Chapter Four, the author describes application of SketchUp in the context of specific research in order to make cross-curricular links in primary school. The research results have shown that application of SketchUp software helps with adopting the cross-curricular approach which, in its turn, improves students’ motivation, facilitates development of spatial thinking and learning of the subject matter. Master’s Research Paper includes suggestions on how to make cross-curricular links by using SketchUp software.