Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorRimjane, Tatjana
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:07:15Z
dc.date.available2016-07-04T01:07:15Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other55364
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33116
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: „Pasaka kā saistītās runas pilnveides līdzeklis 6 – 7 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību”. Savā darbā autore – Tatjana Rimjane, pētīja saistītās runas attīstīšanu un tas pilnveidošanas iespējas pirmsskolas vecuma bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību jeb VSNA 3. runas attīstības līmeni, izmantojot metodes un nodarbības, kas veidotas pēc pasaku motīviem. Saistītās runas pilnveidošanas korekcijas darbā pirmsskolas vecuma bērniem ar VSNA autore izvirzīja šādus uzdevumus: saistīto izteikumu veidošanas normu apgūšana (tematiskā vienotība, secības ievērošana notikumu atstāstīšanā, stāstījuma loģiskā savienojuma saglabāšana starp stāstījuma fragmentiem-sadaļām, tā atbilstība ziņojuma tēmai); saistītu izteikumu leksiskās, gramatiskās izveides mācīšana; paplašinātu izteikumu plānošanas prasmju attīstīšana, bērnu mācīšana izdalīt galvenos jēdzieniskos ziņojuma posmus. Ievadā tika pamatota problēmas aktualitāte un pētījuma tēmas izvēle, kā arī izklāstīts pētījuma priekšmets, mērķis, hipotēze, uzdevumi un metodes. Pirmajā daļā tika apskatīta pētījuma teorētiskā puse: ir apskatīta pasaku ietekme saistītās runas attīstībā bērniem ar VSNA, 6 – 7 gadīgo bērnu raksturojums veselumā, bērna ar VSNA pedagoģiskais un psiholoģiskais raksturojums, kā arī koriģējoši attīstošās darbības metodoloģiskais aspekts. Otrajā daļā tika izpētīta un izanalizēta pirmsskolas vecuma bērnu ar 3.runas attīstības līmeņa VSNA saistītā runa. Pētījumā iegūtie rezultāti tika apkopoti un izanalizēti. Iegūtie rezultāti darba autorei palīdzēja izstrādāt korekcijas plānu-programmu individuālām un grupas nodarbībām ar pasaku izmantošanu. Nodarbības tika veiktas pēc apgūto pasaku motīviem. Uz iegūto datu pamata autore izstrādāja rekomendācijas saistītās runas pilnveidošanai pirmsskolas pedagogiem, kuri strādā ar 6-7 gadu veciem bērniem ar VSNA. Darbs sastāv no anotācijas, ievada, 6 nodaļām, 11 apakšnodaļām, nobeiguma, 4 attēliem, 10 tabulām, 10 pielikumiem. Atslēgvārdi: pirmsskolas vecuma bērns, valodas sistēmas nepietiekama attīstība, saistītā runa, pasaku metode.
dc.description.abstractin 6 - 7 years old children with insufficient development of language system. In her work the author – Tatjana Rimjane researched the possibilities of developing metric speech and improving thereof in children of pre-school age with insufficient development of the language system (IDLS) or Grade 3 speech development level, by using methods and exercises that have been inspired by fairy tale language. The author has set the following objectives for the corrective work on metric speech improvement in pre-school age children with IDLS: acquisition of the norms of metric expression development (thematic unity, observation of sequence in narrating the events, retaining of logical links between the fragments-sections of the narration, conformity thereof to the topic of narration); teaching of lexical and grammatical development principles of metric speech; development of extended expression planning skills, teaching children to identify the principal notional spans of the narration. The topicality of the problem and the choice of research topic has been substantiated, as well as the subject matter, objective, hypothesis, tasks and methods of the research have been stated in the introduction. The theoretical pat of the research was reviewed in the first part: the influence of fairy tales on the development of metric speech in children with IDLS has been reviewed; an overall characterisation of 6 - 7 years old children has been provided, a pedagogical and psychological characterisation of a child with IDLS, as well as the methodological aspects of corrective and developmental work have been described. In the second part the metric speech of pre-school children with Grade 3 level of IDLS was studied and analysed. The results received during the research were summarised and analysed. The obtained results helped the author of the work to develop a plan-programme of correction work for individual and group lessons with the use of fairy tales. The lessons were held on the basis of the studied fairy tales. The author developed metric speech improvement recommendations for pre-school teachers, who work with 6 - 7 years old children with IDLS, based on the obtained data. The paper consists of six chapters, eleven subchapters, conclusion, 4 charts, 10 tables and 10 annexes. Key words: pre-school age child, insufficient development of the language system, metric speech, fairy tale method.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectpirmsskolas vecuma bērns
dc.subjectvalodas sistēmas nepietiekama attīstība
dc.subjectsaistītā runa
dc.subjectpasaku metode
dc.titlePasaku kā saistītās runas pilnveides līdzeklis 6 – 7 gadīgiem bērniem ar valodas sistēmas nepietiekamu attīstību
dc.title.alternativeFairy Tale as a Tool for the Development of Metrical Speech in 6 -7 Years Old Children with Insufficient Development of Language System
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record