Kustības attēlojums itāliešu futūristu glezniecībā, tā iepazīšana vizuālās mākslas stundās 9. klasē
Author
Siliņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Kustības attēlojums itāliešu futūristu glezniecībā, tā iepazīšana vizuālās mākslas stundās 9. klasē” mērķis ir pētīt kustības attēlojumu futūristu glezniecībā un tā apgu-ves iespējas vizuālās mākslas stundās 9.klasē. Diplomdarbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta un četriem pielikumiem. Pirmajā daļā autore pēta futūrisma rašanās priekšnosacījumus, vēsturi, nozīmīgāko vir-ziena pārstāvju daiļradi, kā arī analizē kustības attēlojuma problēmu itāliešu futūrismā. Otrajā nodaļā pētīts pusaudžu vecumposms un izmēģinājuma darbības bāze, kā arī problēmu risināša-nas spēju attīstīšanas iespējas vizuālās mākslas stundās. Trešajā nodaļā ir aprakstīta uzdevuma kopas izveide, veiktās izmēģinājuma darbības norise, kā arī skolēnu darbu vērtēšana un analīze. Diplomdarba nobeigumā ir apkopoti diplomdarba izstrādes procesa laikā iegūtie rezultāti un secinājumi. Atslēgas vārdi: futūrisms, kustība, ritms, simultanitāte. The aim of the paper ‘Introducing Movement Representation in Italian Futuristic Painting in Lessons of Visual Art in Grade 9’ is to investigate the depiction of movement in the painting of the Italian Futurists, and to explore the potential learning opportunities for Grade 9 students. The paper consists of an introduction, three chapters, a conclusion, a list of sources and four appendices. The first chapter looks into the development of the Futurist movement, and most influential artists as well as their creative work, particularly the ways they managed to depict movement. The second chapter focuses on researching characteristics of teenage students and the development of problem solving skills in the context of art education. The third chapter is devoted to developing and analysing lesson plans, as well as reviewing and evaluating the works of students. In the conclusion the author highlights the outcomes of the research and educational process. Key words: Futurism, movement, rhythm, simultaneity.