Show simple item record

dc.contributor.advisorBorzovs, Juris
dc.contributor.authorKļaviņš, Atis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:08:03Z
dc.date.available2016-07-04T01:08:03Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other52818
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33213
dc.description.abstractLatvijas Universitātes Datorikas fakultātē jau vairākus gadus saglabājas nemainīgi augsts studentu atbirums bakalaura studiju programmas pirmajā mācību gadā, kas kļuvusi par nopietnu problēmu ar ietekmi uz fakultātes reputāciju. Šajā darbā tika apskatīts viens no iespējamajiem problēmas risinājumiem – potenciālo datorikas studentu novērtējums, lietojot sakarību starp sistematizēšanas koeficientu SQ (nosaka, cik viegli persona spēj uztvert sistēmas) un empātijas koeficientu EQ (nosaka, cik viegli persona spēj uztvert cilvēku emocijas). Šim nolūkam 2015./2016.mācību gada rudens semestrī tika veikta 146 datorikas priekšmetu apgūstošu skolēnu testēšana Rīgas 25. vidusskolā, bet pavasarī iegūtie rezultāti tika salīdzināti ar skolēnu reāli uzrādītajā zināšanām, kā arī statistiski izvērtēts, vai pastāv kāda korelācija starp sistematizēšanas un empātijas koeficientu sakarību un sekmību. Pētījumā iegūtie rezultāti neapstiprināja, ka pēc sakarības starp sistematizēšanas un empātijas koeficientiem būtu iespējams veikt kvalitatīvu potenciālo datorikas studentu novērtējumu.
dc.description.abstractFor many years the dropout rate remains consistently high on the first year bachelor study program of University of Latvia Faculty of Computing. That has become serious problem for faculty’s reputation. This work will look for one of possible solutions to that problem – potentional computing student ratings by using correlation between systemizing quotient SQ (determines how easily person can comprehend systems) and empathy quotient EQ (determines how easy can person perceive human emotions). For this purpouse in 2015/2016 academic year’s fall semester testing was carried out for 146 computing students in Riga's 25th Secondary school but in spring semester these student results were compared to their actual presented knowledge, as well statistically evaluated, if there is any correlation between SQ and EQ relation and success. The study results did not confirm, that correlation between systemizing quotient and empathy quotient would be possible to carry out a qualitative rating of computing students.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectDatorzinātne
dc.subjectdatorika
dc.subjectsistematizēšanas koeficients SQ
dc.subjectempātijas koeficients EQ
dc.subjectatbirums
dc.titlePotenciālo datorikas studentu novērtējums, lietojot sakarību starp sistematizēšanas un empātijas koeficientiem
dc.title.alternativeEvaluation of potential students of computer programming by using relevance between systemizing quotient and empathy quotient
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record