• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uzņēmuma "PRIKE" mārketinga komunikācijas plāna izstrāde

Thumbnail
View/Open
303-53914-Merca_Diana_dm14021.pdf (1.433Mb)
Author
Merca, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šalkovska, Jeļena
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba tēma ir “Uzņēmuma “Prike” mārketinga komunikācijas darba izstrāde”, kas ietver vairākus galvenos darba virzienus. Darba mērķis ir izstrādāt mārketinga komunikācijas plānu uzņēmumam “Prike”, balstoties uz teorijā iegūto informāciju un autores veikto kvalitatīvo un kvantitatīvo pētījumu rezultātiem. Teorētiskajā daļā izklāstīti mārketinga komunikāciju veidi, veikta uzņēmuma izpēte un konkurentu salīdzinājums, kā arī pētnieciskā daļa, kurā apkopotas ekspertu intervijas, aptaujas un izstrādāts mārketinga komunikāciju plāns. Darba noslēgumā autore sniedz rezultātus par uzņēmumu vērtību ietekmējošajiem faktoriem, vispārēju priekšstatu Latvijas alkohola nozarē, kā arī izstrādātu mārketinga komunikācijas plānu no ideju izstrādes līdz rezultātu apkopošanai. Autore secina, ka mārketinga komunikāciju plāna izstrāde ir mērķtiecīgs un plānots process, un tā efektivitāte un ietekme ilgtermiņā nosaka uzņēmuma pozīcijas tirgū, vietu zīmolu topā, atpazīstamību un pārdošanas rezultātus. Darba apjoms ir 92 lapaspuses bez pielikumiem, 3 nodaļas, 9 apakšnodaļas, 11 tabulas, 8 attēli, 35 literatūras saraksta avoti, 10 pielikumi. Atslēgas vārdi – mārketinga komunikācijas, mārketinga plāns, zīmolvedība, alkohola nozare Latvijā.
 
Theme of Master’s Thesis is “Marketing Communication plan of Company “Prike””. It consists of theoretical and practical chapters. The aim of this Thesis is to design Marketing communication plan of Company “Prike”, regarding to theoretical and practical information analysis and their results by author of this Thesis. In theoretical chapter Author describes information about marketing communications, analyzes about company “Prike” and its competitors. In a practical chapter of these Thesis Author gives the results of interviews with experts and results of the survey as well as marketing communication plan starting from idea to results. The author has given results about factors that affect companies’ entrepreneurship and overall situation of the alcohol industry in Latvia. The Author finalizes that marketing communication plan is very structured and planned, it should be effective and with long term impact so the company will have a good position in industry, place in brand top, customers and good selling results after. Master’s Thesis consist of 92 pages without annexes, 3 chapter, 9 subchapters, 11 tables, 8 images, 35 bibliography sources, 10 annexes. Key concepts: entrepreneurship, marketing, marketing communications, marketing plan, branding, alcohol industry in Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33415
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV