Beijesa metodes mediju plānošanā
Autor
Krūmiņa, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Fizikas un matemātikas fakultāte
Advisor
Valeinis, Jānis
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Mediju plāna novērtēšana ir svarīga gan plānu veidotājiem, gan reklāmas pasūtītājiem. Izmantojot Beijesa statistikas piedāvātās iespējas var novērtēt mediju plānu ekspozīcijas sadalījumu, līdz ar to arī citus mediju plāna raksturojošos lielumus. Darba mērķis ir iepazīties ar dažādiem ekspozīcijas aprēķināšanas modeļiem. Tiek apskatīti trīs ekspozīcijas modeļi – beta binomiālais modelis, kanoniskais izplešanās modelis, Dirihlē daudzdimensiju modelis. Izpētītie modeļi tiek pārbaudīti uz reāliem radio datiem. Media plan estimation is important to both- media planners and clients. It is possible use Bayesian statistics methods to estimate media plan’s exposure distribution and other interpretive parametrs. The aim of this work is to explore different media plan exposure models. Beta binomial model, canonical expansion model and Dirichlet multinomial model are described and estimated. Models are compared to real radio data.