• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bērns F. Dostojevska daiļradē 1840. – 1860. gadu pirmajā pusē (tēla uzbūve).

Thumbnail
Öffnen
306-53534-Iljina_Ksenija_ki13016.pdf (789.8Kb)
Autor
Iļjina, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sidjakovs, Jurijs
Datum
2016
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Darbs ir veltīts bērnu tēlu veidošanai F. Dostojevska daiļradē no 1840. gadiem līdz 1860. gadu pirmajai pusei. Autors pēta bērnu personāžu vizuālā raksturojuma savstarpējo saikni ar rakstnieka māksliniecisko bērnības koncepciju. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek izskatīts priekšstats par bērnību Dostojevska daiļradē, aprakstīta bērnu personāžu tipoloģija un ģenēze. Otrajā daļā tiek noskaidrota bērnu vizuālo tēlu specifika un noteikti varoņu ārējā raksturojuma būtiskākie līdzekļi. Pētījumā tiek noteikta bērnu personāžu ārējo īpašību semantika un funkcijas, pamatota to spēja parādīt varoņu iekšējās pasaules īpašības.
 
This paper is dedicated to the construction of child images in F. Dostoevsky’s works composed during the period from the 1840s to the first half of the 1860s. The author conducts a research for interrelation of visual characteristics of the child personages and the writer’s artistic childhood concept. The paper is divided into two chapters. The first chapter considers Dostoevsky’s view of the childhood; it describes the typology and genesis of the child personages. The second chapter unveils the specific features of visual images of children and sets the most important means for description of the heroes’ appearance. The research determines the semantics and functions of surface traits of the child personages and it gives ground to the ability of such traits to highlight the inner world features of the heroes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33558
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV