Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorLapa, Lauma Terēze
dc.contributor.authorVanaga, Kristiāna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:02Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:02Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53590
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33560
dc.description.abstractBakalaura darbā tiek apskatīta darbības vārdu konotāciju loma biznesa diskursa tekstos, tā tiek analizēta apskatot 30 darījuma sadaļas viedokļu slejas, kas publicētas žurnālā ‘The Guardian’. Darbā tiek izskatīti iepriekš izvirzītie pētnieciskie jautājumi, kas cenšas izzināt, kā autora attieksme tiešā veidā var tikt izpausta ar konotāciju pielietojumu tekstā; kā konotācijas tiek lietotas biznesa diskursa tekstos, lai autors izteiktu savu viedokli un radītu pārliecinošu vēstījumu un kuri temati saistīti ar negatīvām, bet kuri – ar pozitīvām konotācijām. Rezultāti norāda, ka vārdu konotācijas ietekmē sociāli un kultūras faktori un to nozīme tiek pielietota dažādos diskursos. Pētījuma laikā tika atklāts, ka darījuma sadaļas viedokļu slejās darbības vārdu konotācijas tiek izmantotas, lai autori spētu paust savu patieso attieksmi par tēmu. Bieži tiek izmantota neliterāra valoda, lai autors spētu izvairīties no tiešas, atklātas un skarbas kritikas. Tas ir lasītāja uzdevums censties interpretēt un uztvert autora patieso nostāju. Pētījuma rezultāti atbilst izvirzītajam darba mērķim – atklāt konotāciju patieso nozīmi un saprast to pielietojuma būtību biznesa diskursa tekstos. Balstoties uz atklājumiem, var secināt, ka darbības vārdu konotācijas darījuma sadaļas viedokļu slejās savdabīgi ietekmē gan komunikāciju starp autoru un lasītāju, gan arī paša vēstījuma efektivitāti.
dc.description.abstractThis study examined the role of verb connotation as a factor in business discourse texts while analysing 30 business opinion articles published in ‘The Guardian’. The current study is an investigation of the research questions that are interested in how the author’s attitude is expressed through connotations, how they are used in the business discourse to create persuasive messages and express opinions and which business topics possess positive and which negative connotations. The investigation found out that word connotations are usually affected by social and cultural factors and their meaning is adapted to all language fields. The results of the analysis indicated that business opinion articles indeed contain verb connotations, thus the reporter can express opinion by using figurative language and without being blunt. It is up to the reader to interpret the authors’ actual point of view. The research results fully correspond to the purpose of the paper, which is to be able to uncover the meaning behind connotations and to comprehend the essence of their use in business discourse texts. On the basis of the findings it can be suggested that verb connotations in business opinion articles influence the communication between the author and the reader as well as the effectiveness of the message.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectkonotācija
dc.subjectdenotācija
dc.subjectdarbības vārds
dc.subjectsemantika
dc.subjectdiskurss
dc.titleDarbības vārdu konotāciju analīze laikraksta “The Guardian” darījumu sadaļas viedokļu slejās
dc.title.alternativeAnalysis of Verb Connotations in ‘The Guardian’ Business Opinion Articles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию