• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virgin Grupas un Ričarda Brensona tvitera kontu reģistra analīze

Thumbnail
View/Open
306-53723-Zarina_Laura_lz12045.pdf (1.574Mb)
Author
Zariņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Šī darba mērķis ir izpētīt valodas lietojumu Virgin Grupas un Ričarda Brensona tvitera kontos. Šajā pētījumā kā galvenā metode ir izmantota Baibera un Konrādes (2009) reģistra analīze, kas iekļāva situācijas, valodas un funkcionālo analīzi. Darba autore ir analizējusi lietvārdus, darbības vārdus, īpašības vārdus, vietniekvārdus un modālos darbības vārdus abos tvitera kontos, lai saprastu, kā šīs konkrētās lingvistikās iezīmes palīdz uzlabot uzņēmuma tēlu. Rezultāti atklāja, ka abiem tvitera kontiem ir vienas un tās pašas situācijas īpašības, bet kas attiecas uz lingvistiskajām iezīmēm, vienas un tās pašas idejas tika izteiktas ar dažādu lingvistisko iezīmju palīdzību.
 
The purpose of the current research is to study the language used by Virgin Group Ltd. and Richard Branson in their Twitter accounts. In the research as the main method was used register analysis, which was proposed by Biber and Conrad (2009), and it was applied in terms of situational, linguistic and functional analysis. The author of the present research has analysed nouns, verbs, adjectives, pronouns and modal verbs in both Twitter accounts, in order to comprehend how these particular linguistic features help to improve company image. The results revealed that both accounts share the same situational characteristics; however, in terms of linguistics features, the same ideas were expressed with the use of different linguistic features.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33579
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6775]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV