Show simple item record

dc.contributor.advisorMozere, Rasma
dc.contributor.authorBautre, Rita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:08Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:08Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53771
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33586
dc.description.abstractBakalaura darbā ar tēmu „Mācību vārdnīca kā skolotāja darba resursi’’, tiek pētītas divas mācību vārdnīcas - Longman Learner’ Dictionary of Contemporary English un Macmillan English Dictionary for Advanced Students. Šī darba mērķis ir pētīt izvēlētās mācību vārdnīcas, kā skolotāja resursus uzdevumu izstrādē četrām valodas prasmēm. Darba procesā izveidojas trīs galvenās nodaļas, un pirmā nodaļa atbild par teorētisko fonu, kurā tiek apkopota informācija par mācīšanas materiāliem, precīzāk, par vārdu krājuma mācīšanas materiāliem un metodēm, tāpat arī tiek analizētas četras valodas prasmes lasīšana, rakstīšana, runāšana un klausīšanās. Šī informācija tiek arī tālāk pielietota praktiskajā daļā. Tāpat arī teorētiskajā daļā tiek izklāstīti mācību grāmatu lietojumi un vārdnīcu veidi. Otrā lielā nodaļa atspoguļo metodoloģiju, kas tiek pielietota darba procesā. Teorētiskajā daļā uzsvars tiek likts uz summatīvo analīzi (Summative analysis), bet praktiskajā daļā uz gadījuma izpēti (Case study). Visbeidzot, trešā nodaļa uzmanību vērš uz bakalaura darba praktisko daļu, kurā tiek salīdzinātas internetā pieejamās mācību vārdnīcas ar papīra formātā pieejamajām, tāpat arī tiek salīdzinātas abas iepriekš minētās mācību vārdnīcas, to iezīmes, gan negatīvās, gan pozitīvās, kā arī vispārējais vārdnīcu fons. Pratiskā daļa sniedz inforrmāciju arī par autora darbu ar B1 (pre-intermediate) zināšanu līmeņa skolniekiem, viņu un skolotājas vērojumu, interviju ar skolotāju, četru valodas prasmju uzdevumi izstrādi, to realizēšanu klasē, aptaujas veikšanu latviešu valodā, kā arī datu apkopošanu un secinājumiem.
dc.description.abstractThe Bachelor Thesis on the topic Learner’s Dictionaries as Teacher’s Resources studies two learner’s dictionaries - Longman Learner' Dictionary of Contemporary English and Macmillan English Dictionary for Advanced Students. The goal of this work is to explore selected learner’s dictionaries as a resource for designing tasks for developing the English language learners’ four language skills. There are three main chapters: the first chapter reflects the theoretical background, whith compiled information on teaching materials, and, more specifically, on the vocabulary teaching materials and methods, as well as the analysis of four language skills -reading, writing, speaking and listening. This information is also used in the practical part. Similarly, the theoretical part sets out the textbook applications and dictionary types. The second chapter deals with the methodology that is used in the working process. In the theoretical part the focus is on summative analysis, but the practical part exploits Case study. Finally, the third chapter focuses on the practical part of the Bachelor Thesis, comparing online the learner’s dictionary with the paper-format, as well as provides a comparison of the above-mentioned two learner’s dictionaries, their features, positive and negative elements, as well as general background of the dictionaries. The empirical part also includes the author's work with students of B1 (pre-intermediate) level of knowledge, their teacher and the observation of them, an interview with the teacher, the author’s developed tasks on the language skills, the questionnaire of the class, (in Latvian), as well as the collection of data and the conclusions.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectlearner’s dictionaries
dc.subjectLongman learner’s dictionary
dc.subjectMacmillan learner’s dictionary
dc.subjectteaching resources
dc.subjecttask design
dc.titleMācību vārdnīcas kā skolotāja darba resursi
dc.title.alternativeLearner’s Dictionaries as Teacher’s Resources
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record