Valodas spēles elementi preses un audiovizuālajā reklāmā
Автор
Ancāne, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Druviete, Ina
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darbā ekscerpēti un analizēti valodas spēles elementi gan latviešu, gan angļu preses un audiovizuālajā reklāmā, tā mērķis ir noskaidrot, kādi valodas spēles elementi reklāmās tiek izmantoti visbiežāk, un no kādiem reklāmveidotāji izvairās. Lai saprastu reklāmas valodas īpatnības un tās galvenās funkcijas, tiek sniegts teorētisks apskats par publicistikas valodas stilu un problēmu, kas saistīta ar publicistikas valodas stila nodalīšanu kā vienu atsevišķu stilu valodas funkcionālo stilu kvalifikācijas sistēmā. Tiek iekļauts arī ieskats valodas spēles teorijā, kurā izklāstītas tās īpatnības, izveidošanās principi, funkcijas. Pētījumā tika noskaidrots, ka reklāmas izveidē kā galvenie valodas spēles elementi tiek izmantoti: visbiežāk - ritmizētā atbalss, asprātība, metaforizācija un citi netiešās nominācijas veidi, retāk - okazionāli frazeoloģismi, folkloras elementi, kalambūri un paronomāze, ražotāja nosaukuma iesaistīšana reklāmtekstā, bet pavisam reti vai nemaz – runas maskas paņēmiens, folkloras elementi, fonētiskā deformācija un jautrās gramatikas paņēmiens. Language game (also known as word play) elements are excerpted and analysed both in Latvian and English press and audiovisual advertisements in the bachelor’s paper. The main aim of it – to elucidate the fact what language game elements are most often used and which are avoided by advertisers. In order to understand the peculiarities and the main function of advert language better, theoretical description of language publicity style and problem, connected with the separation of publicity language style as seperated style, the classification system of functional language, styles is given. The opinion of the language game theory is included with its peculiarities, its forming principles and functions. The research proves that more often used language game elements in the advert language are following – rhythmical echo, witticism, metaphors and other kinds of indirect nomination, seldom - puns and paronomasia, involving the name of the brand in the text of advertisement, phraseological modifications, but hardly even or never – speech mask method, folkloric elements, phonetic deformation and merry grammar method.