Show simple item record

dc.contributor.advisorBalodis, Ringolds
dc.contributor.authorCiemiņa, Dita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Juridiskā fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:10:58Z
dc.date.available2016-07-04T01:10:58Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53139
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33762
dc.description.abstractIzglītība ir prasmju apguves process, kura laikā persona iegūst iemaņas, kuras pielietot turpmākajā dzīvē, realizējot savas tiesības un pildot ar likumu uzliktos pienākumus. Tiesības uz izglītību ir vienas no starptautiskajos un nacionālajos tiesību aktos garantētajām cilvēka pamattiesībām. Šī darba mērķis ir noskaidrot, cik veiksmīga ir šo cilvēktiesību realizācija Latvijā dažādās sabiedrības grupās. Darbs sastāv no četrām nodaļām, kurās, analizējot literatūru un Latvijas un Eiropas Cilvēktiesību tiesas praksi, detalizēti tika apskatītas tiesību uz izglītību realizācija attiecībā pret mazākumtautību, īpaši romu, tautības pārstāvjiem; dažādu reliģisko konfesiju pārstāvjiem; personām ar īpašām vajadzībām un ieslodzītajiem. Tika konstatēts, ka tiesības uz izglītību ir iespējams realizēt visām sabiedrības grupām, tomēr atsevišķos gadījumos tās ir ierobežojamas, kā arī izglītības ieguves procesa laikā nereti nākas saskarties ar diskrimināciju un sociālo atstumtību.
dc.description.abstractEducation is a process of skill acquisition, during which a person acquires skills that can be applied later in life, excercising their rights and performing lawful obligations. The right to education is one of the international and national legislation guaranteed fundamental human rights. Aim of this thesis is to find out how successful is the realization of these human rights in Latvias various society groups. Work consists of three chapters, in which, using sources of literature and Latvian and European Court of Human Rights practice, in detail are discussed the rights to education for minorities, representatives of different religious confessions; persons with disabilities and prisoners. It was found that the right to education can be realized for every social group, but in some cases it should be limited, as well as often facing discrimination and social exclusion during educational process.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectJuridiskā zinātne
dc.subjectizglītība
dc.subjectmazākumtautība
dc.subjectreliģija
dc.subjectieslodzītais
dc.subjectdiskiriminācija
dc.titleTiesību uz izglītību realizācija Latvijā
dc.title.alternativeRealization of the right to education in Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record