Show simple item record

dc.contributor.advisorHolma, Baiba
dc.contributor.authorKasparsone, Monta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-04T01:11:50Z
dc.date.available2016-07-04T01:11:50Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53441
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33916
dc.description.abstractViens no paņēmieniem, kas ļauj ērti un efektīvi iegūt informāciju ir tās meklēšana meklētājprogrammā, lai gan mūsdienās to ir diezgan daudz un izgūtā informācija ne vienmēr ir atbilstoša lietotāju vēlmēm. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, kura no trim meklētājprogrammām – Google, Yahoo un Bing ir kvalitatīvāka, fokusējoties uz lietojamību un derīgumu, kā arī salīdzināt tās savā starpā. Lai sasniegtu mērķi, tiek pētītas meklētājprogrammas izmantojot verbālā protokola un anketēšanas metodi. Pētījums balstīts uz mijiedarbības trīs komponenta modeli, aplūkojot lietojamību un derīgumu no lietotājorientētas novērtēšanas pieejas. Pētījuma rezultāti atklāj meklētājprogrammu trūkumus un pierāda, ka Google ir pārāka par abām pārējām gan no lietojamības, gan derīguma aspekta.
dc.description.abstractOne of the approaches that enables to easily and efficiently retrieve information is by searching it on search engine, although nowadays there are too many of them and the retrieved information does not always meet user expectations. The aim of this study is to determine which one of the three search engines – Google, Yahoo and Bing is more qualitative, focusing on usability and usefulness and to compare them with each other. In order to achieve the aim, search engines are studied using think aloud protocol and questionnaire. The study is based on the interaction triptych model by looking from user-centered evaluation approache on usefulness and usability. The results of study reveals shortcomings of the search engines and shows that Google is superior than the other two in terms of usefulness and usability. Keywords: search engine, information retrieval, Google, Yahoo, Bing, usability, usefulness, user-centerd aproach.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBibliotēkzinātne
dc.subjectmeklētājprogramma
dc.subjectderīgums
dc.subjectGoogle
dc.subjectYahoo
dc.subjectBing
dc.titleMeklētājprogrammu kvalitātes novērtējums
dc.title.alternativeThe quality assessment of search engines
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record