Larsa fon Trīra filmu Dogvila un Manderleja struktūra: semiotikas un naratīva analīze
Author
Lekūna, Santa
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Larsa fon Trīra filmu Dogvila un Manderleja struktūra: semiotikas un naratīva analīze”. Pētījuma problēma ir režisora Larsa fon Trīra filmu struktūras veidošana, kas rada noteiktu stāstījuma nozīmi. Pētījuma mērķis ir veikt Larsa fon Trīra filmu "Dogvila" un "Manderleja" naratīvo un semiotisko analīzi, lai noskaidrotu, kā filmu struktūra un filmēšanas tehnikas veido to nozīmi. Bakalaura darba struktūru veido teorētiskā daļā, kurā tiek apskatīta literatūra par kino semiotiku, naratīvu, kino un teātri. Metodoloģija ietver analīzes metodes - semiotisko un naratīvo analīzi. Pētījuma rezultāti atspoguļo autores interpretāciju par filmu struktūru, kino valodas elementu un teatralitātes ietekmi uz skatītāju uztveri. The theme of the Bachelor paper is “Structure of films by Lars von Trier Dogville and Manderlay: semiotic and narrative analysis”. The research problem is the film director Lars von Trier’s films structure formation, which creates a certain narrative meaning. The aim of the paper is to make Lars von Trier’s film “Dogville” and “Manderlay” narrative and semiotic analysis to figure out how the structure of the films and filming techniques create the meaning. Bachelor’s paper structure consists of a theoretical part which discusses literature on cinema semiotics, narrative, cinema and theater. Methodology includes methods of analysis – semiotic and narrative analysis. The research results reflect the author’s interpretation of films structure, film language elements and theatrical impact on viewer’s perception.