• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Autovadītāju gaidīšanas laiks un tā saistība ar personības iezīmēm augsta un zema sociālā statusa frustrācijas avota situācijā.

Thumbnail
Открыть
299-53789-Vasilevskis_Karlis_kv12049.pdf (616.3Kb)
Автор
Vasiļevskis, Kārlis
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Дата
2016
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Agresīvas braukšanas uzvedība ir pasaulē plaši izplatīta parādība, plaši pētīta psiholoģijas un starpdisciplinārās nozarēs. Ir būtiski pētīt agresīvas braukšanas uzvedības izpausmes, tās iemeslus un iespējamos kavējošos agresīvās braukšanas uzvedības apstākļus, lai varētu izprast agresīvas braukšanas uzvedības cēloņsakarības un uzvedību ietekmējošus apstākļus . Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp autovadītāju gaidīšanas laiku un tā sakarības ar autovadītāju personības iezīmēm atšķirīga frustrācijas izraisītāja sociālā statusa situācijās. Eksperimenta 54 dalībniekiem (vīrieši n=17 bija un sievietes n=37) tika prezentētas videosimulācijas ar noteiktu ceļu satiksmes situāciju, kurā redzams, kā autovadītājiem krustojumā priekšā stāvošais spēkrats aizšķērso ceļu, neuzsākot kustību krustojumā iedegoties zaļajam gaismas signālam – tika mērīts respondentu gaidīšanas laiks līdz brīdim, kad respondenti šādā situācijā izmantotu auto skaņas signālu; pēc tam tika aizpildīta Latvijas Personības Aptauja (LPA). Rezultāti apstiprināja sociālā statusa, dzimuma un zināmā mērā neirotisma, ekstraversijas un godīguma personības iezīmju saistību ar agresīvas braukšanas uzvedības izpausmēm.
 
Agressive driving behaviour is a commonly known phenomena around the world and is one of the most extensively researched, due to its particulary high risks and contribution to traffic accidents and, eventualy, victims. To get a better understanding of aggressive driving behavour and its causality, it is of utmost importance to accordingly define the representations of aggresive driving behavior and general motives behind such behaviour. The main aim of this study was to partially replicate the study by Doob and Gross, where the source of frustration’s social status played a general role in the process of agressive driving behaviour inhibition in frustrated drivers with added Five-Factor Model personality inventory in order to explore the boundaries between status and personality. 54 participants, 17 of whom were men and 37 were women, were presented with the a road traffic video simulation. They were afterwards asked to fill the Latvian Personality Inventory (Latvijas Personības Aptauja). Our results supported the predictive utility of social status, gender, and on some level neurotism, extraversion and honesty for predicting aggressive driving behavior manifestations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34043
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV