• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociālā pedagoga un 1.-4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšana Rīgas 92.vidusskolā

Thumbnail
View/Open
299-54236-Novosada_Natalija_nk12025.pdf (5.442Mb)
Author
Novosada, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Raževa, Astrīda
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Natālijas Novosadas diplomdarbam “Sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšana Rīgas 92. vidusskolā”. Diplomdarba mērķis ir raksturot sociālā pedagoga un klašu audzinātāju sadarbību, izstrādāt un aprobēt programmu sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšanai Rīgas 92. vidusskolā. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts vispārējais sadarbības jēdziens un sociālpedagoģiskās sadarbības būtība. Raksturots sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības saturs, formas un metodes. Praktiskajā daļā veikts pētījums par sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbību vispārizglītojošās skolās, kā arī modelēta programma sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšanai Rīgas 92. vidusskolā un veikta tā aprobācija. Atslēgvārdi: klases audzinātājs, pamatizglītības pirmais posms, sadarbība, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā sadarbība.
 
of Natālija’s Novosada’s Bachelor Thesis, “Facilitating Cooperation Between the Social Pedagogue and Class Teachers of Grades 1- 4 in Riga Secondary School No. 92”. The goal of this Thesis is to describe a social pedagogue and class teacher cooperation, to develop and to approbate a program of a social pedagogue and the 1st-4th class teacher’s promoting cooperation in Riga 92 Secondary School. In the theoretical part is reviewed the overall concept of cooperation and main point of sociopedagogical cooperation. Described a social pedagogue and the 1st-4th class teachers co-operation’s contents, forms and methods. In the practical part has been done the research of a social pedagogue and the 1st-4th class teachers cooperation in general education schools, as well as the program of social pedagogue and 1st - 4th class teacher’s promoting cooperation in Riga 92 secondary school was modeled. In addition, approbation of the program was performed. Keywords: class teacher, cooperation, primary education, social pedagogue, social pedagogical co-operation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34047
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV