Show simple item record

dc.contributor.advisorRaževa, Astrīda
dc.contributor.authorNovosada, Natālija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:02:33Z
dc.date.available2016-07-06T01:02:33Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other54236
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34047
dc.description.abstractNatālijas Novosadas diplomdarbam “Sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšana Rīgas 92. vidusskolā”. Diplomdarba mērķis ir raksturot sociālā pedagoga un klašu audzinātāju sadarbību, izstrādāt un aprobēt programmu sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšanai Rīgas 92. vidusskolā. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts vispārējais sadarbības jēdziens un sociālpedagoģiskās sadarbības būtība. Raksturots sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības saturs, formas un metodes. Praktiskajā daļā veikts pētījums par sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbību vispārizglītojošās skolās, kā arī modelēta programma sociālā pedagoga un 1. – 4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšanai Rīgas 92. vidusskolā un veikta tā aprobācija. Atslēgvārdi: klases audzinātājs, pamatizglītības pirmais posms, sadarbība, sociālais pedagogs, sociālpedagoģiskā sadarbība.
dc.description.abstractof Natālija’s Novosada’s Bachelor Thesis, “Facilitating Cooperation Between the Social Pedagogue and Class Teachers of Grades 1- 4 in Riga Secondary School No. 92”. The goal of this Thesis is to describe a social pedagogue and class teacher cooperation, to develop and to approbate a program of a social pedagogue and the 1st-4th class teacher’s promoting cooperation in Riga 92 Secondary School. In the theoretical part is reviewed the overall concept of cooperation and main point of sociopedagogical cooperation. Described a social pedagogue and the 1st-4th class teachers co-operation’s contents, forms and methods. In the practical part has been done the research of a social pedagogue and the 1st-4th class teachers cooperation in general education schools, as well as the program of social pedagogue and 1st - 4th class teacher’s promoting cooperation in Riga 92 secondary school was modeled. In addition, approbation of the program was performed. Keywords: class teacher, cooperation, primary education, social pedagogue, social pedagogical co-operation.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectklases audzinātājs
dc.subjectpamatizglītības pirmais posms
dc.subjectsadarbība
dc.subjectsociālais pedagogs
dc.subjectsociālpedagoģiskā sadarbība
dc.titleSociālā pedagoga un 1.-4. klašu audzinātāju sadarbības veicināšana Rīgas 92.vidusskolā
dc.title.alternativeFacilitating Cooperation Between the Social Pedagogue and Class Teachers of Grades 1- 4 in Riga Secondary School No. 92
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record