• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvo mācību metožu loma 3.klases skolēnu ortogrāfisko prasmju pilnveidē (bilingvālās izglītības kontekstā)

Thumbnail
View/Open
299-55216-Simonenko_Anna_as09231.pdf (3.125Mb)
Author
Simoņenko, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Dzimtās valodas mācību stundās mazākumtautību skolās ir vērts izmantot interaktīvās metodes, lai pilnveidotu skolēnu ortogrāfisko prasmi. Diplomdarba mērķis ir izzināt interaktīvo mācību metožu efektivitāti 3. klases skolēnu ortogrāfiskās prasmes pilnveidošanā dzimtajā (krievu) valodā, ņemot vērā skolēnu reālos sasniegumus un grūtības ortogrāfijā. Diplomdarbs sastāv no četrām daļām: 1.Jēdziena „ortogrāfiskā prasme” būtība. 2.Pirmās (krievu) valodas apguves īpatnības bilingvālās izglītības kontekstā. 3.Skolēnu ortogrāfisko prasmju pilnveidošanas iespējas ar interaktīvo mācību metožu palīdzību. 4.3. klases skolēnu ortogrāfijas prasmju pilnveide (izmēģinājumdarbības gaita). Diplomdarba izstrādes gaitā tika pētīta un analizēta zinātniskā un pedagoģiskā literatūra, aprobētas interaktīvās metodes dzimtās valodas ortogrāfijas uzlabošanai, izdarīti secinājumi. Atslēgvārdi: interaktivitāte, bilingvisms, ortogrāfija, mācību metodes.
 
It is worth to use interactive methods in native language lessons in minority schools to improve orthographic skills of students. The aim of the diploma work is to explore the effectiveness of interactive study methods to improve native (Russian) language orthographic skills amongst 3rd grade students, considering their real achievements and difficulties in orthography. Diploma work includes 4 parts: 1.The essence of the concept „orthographic skill”. 2.Peculiarities of first (Russian) language in bilingual education context. 3.Possibilities of improving students’ orthographic skills by help of interactive study methods. 4.Perfection of orthographic skills for 3rd grade students (a pilot course). During the development of the diploma work scientific and pedagogical literature was studied and analyzed, interactive methods for approving orthographic skills of the native language were piloted, conclusions were made. Keywords: interactivity, bilingualism, orthography, study methods.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34053
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV