Kombinētie darba vides riski speciālajās pirmsskolas izglītības iestādēs, aizsardzības un preventīvie pasākumi
Author
Reinholds, Ingars
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Roja, Ženija
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Novērtēta kombinēta fizikālo, ergonomisko, psihosociālo u.c. faktoru ietekme speciālās pirmskolas izglītības iestādes darba vidē. Veikti objektīvie mērījumi, nosakot asinsspiediena un pulsa rādītājus. Statistiski analizēti speciālās un vispārējo pirmsskolas izglītības iestāžu darbinieku (95 respondenti) rezultāti par darbinieku veselību, spriedzes līmeni un darba vidi. Autors pielietojis FMEA metodi kombinēto risku analīzei. Noteikts, ka ergonomisko faktoru uzlabošana un darbinieku izglītošana pareizu darba metožu efektīvu atpūtas metožu (muskuļu grupu relaksācijas, redzes atslodzes vingrinājumi u.c.) pielietošanā var sekmīgi nodrošināt darbinieku veselības veicināšanu darba vidē, uzlabot psihosociālo klimatu darba vidē un darba spēju efektivitāti. The impacts of combined physical, ergonomic, psychosocial, etc. factors risks in a labour environment of special pre-school institution were evaluated. The objective measurements of employer blood pressure and heart beats were performed. The results of questionnaire by special and common pre-school educational institution personnel (95 respondents) regards employee health, work stress and the work places were statistically analysed. FMEA method was applied by the author for the assessment of combined risks at workplace. Estimated that improvement of ergonomic factors and employees’education on proper work practices and effective relaxation methods (muscle group, eye relaxation exercises, etc.) can successfully provide a health promotion of employee at the work environment, improve the efficiency of psychosocial climate and working capacity.