E-apmācību pārvaldības sistēmas izstrāde augstākās izglītības iestādei
Autor
Dupuže, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Vītiņš, Māris
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba „E-apmācību pārvaldības sistēmas izstrāde augstākās izglītības iestādei” mērķis ir izstrādāt personalizētas e-apmācību pārvaldes sistēmas modeli atbilstoši noteiktas augstākās izglītības iestādes prasībām, realizēt to un ieviest lietošanai augstākās izglītības iestādē. Darbā analizēti atbilstoši informācijas avoti, pamatojoties uz tiem, izvirzīti kritēriji e-apmācību pārvaldības sistēmas izvēlei, definētas personalizētas sistēmas izstrādes priekšrocības un trūkumi, ar lietošanā esošās e-apmācību vides lietojamības novērtējumu, pamatota personalizētas e-apmācību pārvaldības sistēmas izstrādes nepieciešamība augstākajā izglītības iestādē, izstrādāts e-apmācību pārvaldības sistēmas modelis, pārvaldīta sistēmas izstrāde un ieviešana, kā arī veikts jaunieviestās sistēmas lietojamības novērtējums. Noslēgumā definēti nepieciešamie sistēmas funkcionalitātes papildinājumi. Darba mērķis ir sasniegts - augstākās izglītības iestādē ir ieviesta jauna e-apmācību pārvaldības sistēma (apstiprinājums pievienots 13.pielikumā). The aim of Master’s thesis „E-learning management system development for a higher education institution” is to develop a model of a personalized e-learning management system according to requirements of a higher education institution, implement it and introduce it in higher education institution. During the research, appropriate information sources were analyzed, based on which criteria for choosing an e-learning management system were put forward, advantages and drawbacks of developing a personalized e-learning management system were defined, on the basis of usability questionnaire results of the previously used e-learning environment the necessity of developing a new e-learning management system in the higher education institution was substantiated, according to the chosen development methodology, a model of the e-learning management system was designed, the development of the system was governed, the system was introduced in the higher education institution and a usability questionnaire about the new system was conducted. In the completive part the future developments for the system were determined. The aim of the thesis is fulfilled – a new e-learning management system has been introduced in the higher education institution (confirmation in appendix 13).