Show simple item record

dc.contributor.advisorDunska, Margarita
dc.contributor.authorŠenberga, Elīza
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
dc.date.accessioned2016-07-06T01:03:29Z
dc.date.available2016-07-06T01:03:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.other53204
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34140
dc.description.abstractEksporta ģeogrāfiskā diversifikācija ir tautsaimniecības attīstības nepieciešams priekšnosacījums. Šīs process nav domājams bez rūpīgas ārvalstu tirgu potenciāla analīzes. Latvijā ir jāizveido ārvalstu tirgu novērtēšanas efektīvs un elastīgs modelis. Maģistra darba mērķis ir izstrādāt modeli Latvijas valsts eksporta atbalsta politikas pilnveidošanai potenciālo eksporta mērķa tirgu izvēles griezumā kopumā un sadalījumā pa nozarēm, apvienojot starptautiskas gravitācijas modeļa un tirgus iespēju indeksa pieejas. Darba pirmajā nodaļā tiek apskatīti eksporta diversifikācijas, ārvalstu tirgu izvēles un eksporta atbalsta teorētiskie aspekti. Otrajā nodaļā ietverta Latvijas eksporta radītāju analīze un vairāku valstu eksporta atbalsta labas prakses piemēru izvērtēšana. Trešajā nodaļā autore izstrādājusi starptautiskās tirdzniecības gravitācijas un tirgus iespēju indeksa hibrīda modeli pievilcīgāko Latvijas eksporta noieta tirgu identificēšanai kopumā un preču sadaļu griezumā, faktoru svaru noteikšanai izmantojot standartizēto regresijas koeficientu un ekspertu vērtējumu metodi. Tika novērtēti Latvijas eksporta mērķa tirgi un tika izvirzīti priekšlikumi Latvijas eksporta atbalsta organizāciju darbības uzlabošanai.
dc.description.abstractGeographical export diversification is a necessary precondition for economic development. This process requires thorough foreign market potential analysis. It is necessary to develop an efficient and flexible foreign market evaluation model in Latvia. The purpose of the master thesis is to develop the model to improve Latvian export promotion policy in the context of potential export target market selection in general and from the sectoral perspective, combining international gravity model and market opportunity index approaches. In the first chapter export diversification, foreign market selection and export promotion theoretical aspects are examined. The second chapter includes Latvian export performance analysis and the evaluation of best export promotion practices in different countries. In the third chapter the international gravity and market opportunity index hybrid model for the identification of attractive Latvian export markets in general and industry-context is developed, to determine factors weights the standardized regression coefficients and expert assessment methods are used. Potential Latvian export markets are evaluated and proposals for Latvian export support organizations operations improvement are made.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjecteksports
dc.subjectģeogrāfiskā diversifikācija
dc.subjectgravitācijas modelis
dc.subjecttirgus iespēju indekss
dc.subjecteksporta atbalsts
dc.titleEksporta diversifikācijas nepieciešamība un Latvijas potenciālo eksporta tirgu izvēles pamatojums
dc.title.alternativeThe necessity of export diversification and the substantiation of Latvia's potential export markets selection
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record