Pārliecinošas valodas lietojums rakstos par finansēm
Автор
Barševska, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Дата
2016Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma darba mērķis ir izpētīt ar finansēm saistītu rakstu autoru lietotās pārliecinošas valodas metodes un noskaidrot, ar kādu mērķi šīs metodes tiek lietotas. Kā pētījuma metodes, lai sasniegtu pētījuma mērķi, tika izvēlētas publicēto avotu salīdzinošā analīze un teksta analīze. Pētījuma rezultāti parāda, ka redakcijas viedokļa un viedokļa rakstu autori, kas raksta par eiro valūtu, galvenokārt lieto pārspīlējumus (28%), emocionālu valodu (19%), pierādījumus (12%), metaforas (9%) un kritiku (8%). Pārliecinošas valodas mērķis ir piesaistīt lasītāju uzmanību apspriestajam tematam, radīt lasītāja prātā noteiktas pozitīvas vai negatīvas domas par apspriestajiem tematiem un pārliecināt lasītājus ieņemt autora nostāju. The purpose of this research paper is to identify different persuasive language techniques used by authors of financial articles and determine the purpose of using these techniques. In order to reach the goal of the research, comparative analysis of published sources and text analysis have been selected as the research methods. The research findings show that authors of editorials and opinion articles on the euro currency mostly use exaggerations (28%), emotive language (19%), evidence (12%), metaphors (9%) and attacks (8%). The purpose of these persuasive language techniques is to draw readers’ attention to the matter in discussion, to create certain positive or negative thoughts about the discussed matters in the readers’ minds, and to persuade readers to take the same position as the author.