Darbības vārdu savienojumi ar postpozīcijām rakstos par ekonomiku
Autor
Laure, Liena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Raksti par ekonomiku var saturēt bagātinātu un tajā pašā laikā, sarežģītu valodas lietojumu, turpretim, darbības vārdi ar postpozīcijām ir veidoti, lai valodu padarītu viegli lietojamu un saprotamu. Šī bakalaura darba tēma ir darbības vārdi ar postpozīcijām rakstos par ekonomiku. Šī darba galvenais mēķis ir noteikt kāda tipa un cik bieži darbības vārdi ar postpopzīcijām ir izmantoti rakstos par ekonomiku. Šis pētījums veikts analizējot teoriju par dabrības vārdu ar postpozīcijām lietojumu, kā arī to lietošanas biežumu rakstos par ekonomiku. Praktiskās daļas pamatā ir 20 raksti no tiešsaitē aplūkotajiem ziņu avotiem: Reuters, Guardian, Telegraph, BBC. Pētījuma rezultāti pierādīja, ka darbības vārdi ar postpozīcijām visbiežāk ir izmantoti rakstos no BBC, kā arī visbiežāk izmantotais darbības vārds ar postpozīciju pēc semantikas kritērija ir darbības vārds ar postpozīciju kam piemīt pilnīgi idiomātiska nozīme. Var apgalvot, ka iegūtie pētījuma dati liecina: darbības vārdi ar postpozīcijām rakstos par ekonomiku ir izmantoti, lai piesaistītu uzmanību un padarītu teksta valodu ekspresīvāku. The articles on economics may contain enriched and at the same time, complicated language, however, basic phrasal verbs are designed to make language easy to use and understandable. The topic of the bachelor Thesis is ‘Phrasal Verbs in the Articles on Economics’. The present paper’s primary aim is to identify which types of phrasal verbs and how frequently they are used in the articles on economics. The research is conducted by analysing the theory on phrasal verbs as well as, investigating the frequency and types of phrasal verbs in the articles on economics. The empirical research is based on analysis of 20 articles of the online edition of the following news sources: Reuters, Guardian, Telegraph, BBC. The results of the analysis indicated that most frequently phrasal verbs are used in the articles of BBC, as well as the most frequently used phrasal verbs by the criteria of semantics are phrasal verbs with fully-idiomatic meaning. The findings suggested that phrasal verbs are used in the articles on economics to attract the attention of readers and to make the language more expressive.